woensdag 2 oktober 2019

#postcrossing#170

hallo, hallo,
hier is 📫postcrossing! deze week zijn we er wel gewoon!
vorige week was een beetje stress toen mijn dochter onverwachts werd opgenomen in het ziekenhuis.
vandaar dat de planning even iets anders kwam te liggen, maar ik had al iets gezegd over dit risico wat we konden verwachten bij geen verbetering.
via het blog heb ik wel updates geplaatst zo dat iedereen een beetje weet wat er aan de hand is.
inmiddels is ze alweer ruim een week thuis en het gaat goed. daar zijn we zeer blij mee.
meer volgt nog in een andere blog over mijn dochter.

in de tussen tijd was mijn brievenbus niet stil en kreeg ik kaarten.
deze kaartje stond op het blog van vorige week, toen postcrossing kwam te vervallen.
dus hier als nog die kaartjes.


zo als deze kaart kwam uit Holgarije op mijn deurmat vallen.
de kaart heeft een afstand van 1163 km afgelegd in 18 dagen.
de kaart heeft een afbeelding van de St.Stephen basilica in Boedapest.
de afzendster speelt in een orkest in hier geven ze elk jaar een kerst-concert.
het ziet er erg mooi uit zo op de foto, ik hou daar wel van.
ik zou ook meer dingen gaan bekijken als ik op vakantie zou zijn, als dat ik op een strand ga liggen bakken. en dit zou zo maar een plek om te bekijken kunnen zijn.


een andere plek waar ik ook graag wel eens binnen zou willen kijken is het gebouw op deze kaart.
het is niet moeilijk te raden dat deze kaart uit Rusland komt.
de kaart heeft een afstand van 2227 km afgelegd in 19 dagen voor dat ik hem had.
het verhaal van Catharina II van Rusland vind ik erg mooi.
de mooie Duitse Sophia werd gekozen als bruid voor Peter de derde, geen gelukkige huwelijk.
en het leiden dan ook tot buiten echtelijke relatie's
maar de vechtlust van deze vrouw! en hoe ze haar plaats heeft gewonnen in de geschiedenis is een van de verhalen war ik een grote interesse voor heb.
dus ja, ik zou graag in zo een historische plek willen rond kijken en de geschiedenis proeven.

en dan de afgelopen week, er kwamen nog meer kaartjes bij.
deze komt uit  Duitsland en heeft een afstand van 420 km afgelegd in 10 dagen.
eigenlijk maar 8 dagen want de kaart lag al twee dagen op de stapel post voor ik hem heb bekeken en geregistreerd.
sorry, de omstandigheden hebben mij een kleine achterstand bezorgt in wat kleine dingen.
deze harpijarend is wel een mooie vogel, een roofvogel die in het regenwoud voor komt.


en dit leuke kaartje met boeken kwam ook binnen vallen.
en voor dit kaartje geld het zelfde al de kaart hier boven, deze lag ook tussen de post twee dagen voor ik het kaartje heb geregistreerd.
het kaartje komt uit Thailand en heeft een afstand van 9242 km gereisd in 17 dagen voor ik hem had geregistreerd. 😊
als een liefhebber van boeken en lezen is dit een zeker een hele leuke kaart.
het onderste deel kan je er afscheuren en gebruiken als boekenlegger.
de afzendster schrijft ook dat er eigenlijk te veel leuke en interessante boeken zijn om te lezen maar te weinig tijd om ze allemaal te kunnen lezen. en dat ben ik zeker met haar eens.

gaan we door met de kaart voor deze week.
en het is er maar één die ik er uit heb gestuurd. dat blijft ook zo, ik vind het wel goed zo.
deze ene week dat er geen kaartje is verstuurd was denk ik toch wel begrijpelijk?
hoe dan ook het is zo en het blijft zo.
het kaart dus voor deze week en deze gaat naar India.
het kaart gaat een afstand van 7739 km afleggen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de ontvanger is een liefhebber van vissen, en dan bedoel ik vissen in een aquarium.
helaas heb ik geen kaartje met vissen dus ik hoop dat deze typische Holland kaart ook goed is.


ik heb inmiddels via een nieuwe app de mogelijkheid om de foto's van de kaarten nog beter te krijgen en dan up te loaden naar mijn computer.
geen randen meer van de achtergrond als de tafel of een bank.
ik ben er zeker heel tevreden over en naast postcrossing kan ik het ook nog voor vele andere dingen gebruiken.
de app is van Google fotoscan, en ik raad hem echt wel aan. is ook niet heel moeilijk in gebruik. ik ben er blij mee.
en hier mee komen we aan het einde van postcrossing voor deze week.
wil ik jullie bedanken voor de aandacht en het begrip dat er vorige week even geen blog was. bedankt en graag tot volgende week ...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...