vrijdag 25 oktober 2019

pijnlijke week, met dank aan Raya!

deze week is het een beetje pijnlijk voor mij, ik kon niet zo heel makkelijk typen op het toetsenbord van mijn laptop en dit is de reden.
het is vorige week vrijdag al gebeurd maar ik heb er nog steeds last van.
wat is er gebeurd: mijn vingers zaten tussen de deur!
ja, dat is dom maar ik kon er zelf niet heel veel aan doen.
ik heb dit namelijk te danken aan Raya.
ik had mijn hand rond de deurpost gelegd, je hebt dan een randje waar je nog doorheen kan kijken en Raya zat al te kijken naar mijn vingers.
en toen besloot onze kat Raya om een duwtje tegen de deur te geven, ik had het niet op dat moment niet door, tot dat de deur mijn vingers afklemde en dat was best pijnlijk.


het begon als een gek te bloeden en ik geef toe dat tranen van de pijn over mijn gezicht liepen.
mijn dochter wilde hebben dat ik naar de huisarts ging omdat het zo erg bloeide.
letterlijk van onder en langs de nagel.
dus haar maar een plezier gedaan en naar de huisarts. die heeft het schoon gemaakt en even een verbandje rond gedaan en moest gelijk door naar de spoedeisende hulp.
hij wilde dat ik foto's liet maken om te zien of er mischien het topje van het vingerbot was gekraakt. dat was niet zo en dat had ik ook niet verwacht.
door het bloed leek het allemaal veel erger denk ik achter af, maar het topje zag best wel blauw een paar dagen en onder de nagel lijkt rommel of nog wat bloed te zitten.


dit is hoe het nu er uit ziet.
ik weet niet of de nagel er nog af gaat komen of dat het mee gaat vallen.
ik heb zelf het idee dat de nagel het wel gaat overleven, maar je weet maar nooit.
het zou niet de eerste keer zijn dat ik mijn nagel kwijt ben. 
maar het is wel lastig typen met een vinger zo, het topje is ook gevoelig als je iets aan raakt.
dus als een laptop dummy zit ik nu een blog te typen, als of je voor het eerst te maken heb met 'hoe werkt een computer'.
het gaat wel goed komen, heeft gewoon even zijn tijd nodig.
de kat heeft het verder wel overleeft, die kwam s'avonds heel voorzichtig al even kijken wat ik nou had.

de schade valt mee maar het was toch voor mij even een paar dagen op de onderlip bijten.
door het verband kon ik even een paar dagen bepaalde dingen niet zo als de afwas, en koken leek mijn dochter ook geen goed idee.
dan ben je afhankelijk van haar, en al zijn de bedoelinging goed, ik baal als een stekker.
gelukkig is het verband er af en kan ik weer zelf dingen doen. nog wel uitkijken wat het topje is nog wel erg gevoelig.

tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...