donderdag 17 oktober 2019

kattenstreken#29

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.


laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



het is buiten koud en nat en binnen is alles in relaxed staat.
bijna alles ligt de hele dag door te slapen. 
en met de kachel die ik soms even laat branden om de kou uit huis te houden lijkt alles meer in de banken en stoelen te kruipen dichter bij de warmte van de kachel.
er zijn er ook die overdrijven het net weer iets. zo als Raya.
die gaat net een stapje verder en wil ook onder de deken die mijn dochter gebruikt om over haar heen te trekken als ze s'avonds op de bank ligt.
dat doet ze op bed ook, proberen onder het dekbed te kruipen, ze mogen veel maar daar trek ik de grens.
boven op en het liefst aan het voeteneind, daar mag je liggen.
helaas wordt ik s'nachts altijd wakker omdat madam weer boven op mij is gaan liggen.
ze doet dit al sinds ze hier is en ik lijk het niet te kunnen afleren.

Beertje en de katten tja, dan valt er eigenlijk een stil moment. ze waren niet zo actief met kattenstreken deze keer. maar ze waren wel heel lief, voor de hond Beertje.
die had namelijk een klein ongelukje toen deze iets te enthousiast met zijn bal aan het spelen was.
met uitgestoken poot om zijn bal te pakken, klapte hij tegen de poot van een stoel, en ik zag gewoon dat het pootje in een rare beweging dubbel sloeg en toen heel raar naar buiten stond. iets leek te zijn verschoven, waar door de poot heel raar stond,
de hond piepte van de pijn en Raya zat er als eerste bij om een te kijken wat er aan de hand was, terwijl ik met een dierenarts belde over de situatie.
Nala kwam ook eens kijken, en Raya gaaf intussen Beertje troostende kopjes, die er niet veel wilde hebben terwijl deze zielig met zijn poot omhoog zat, tegen mijn dochter aan.
op afstand waren Rambo en Frodo ook aan het kijken wat het gepiep nou allemaal was.
na een bezoek aan de arts bleek het te kloppen met zijn poot, die was uit de kom. na weer terug geplaatst te hebben en een spuit met pijnstillers weer terug naar huis. ook kregen we van die pijnstillers mee naar huis voor een paar dagen. 
thuis hebben we hem op de bank gelegd, en daar heeft heeft hij half stoned van de pijnstillers gelegen met Rambo. die was bij hem gaan liggen. niet dat Beertje dat wat kon schelen. die was te stoned om iets door te hebben. 
en eigenlijk kwamen ze allemaal om de beurt wel even bij hem kijken en aan zijn poot snuffelen.
wat ik dan toch wel lief vond dat ze bij hem kwamen. zelfs Raya heeft hem verder niet meer lopen uitdagen om te spelen met de bal.



en deze foto wil ik jullie ook niet ontnemen. doos in een doos!
zijn kont past er ook maar net in. 😁😁
dit is Frodo en we hadden een leeg doosje van diepvrieskip. die had ik even weg gezet op de wasmachine.
en toen was meneer er in gaan zitten.
nou doen ze ze dat wel vaker, in lege dozen kruipen maar deze is denk ik toch echt een paar maten te klein om in te gaan liggen.
als je dan de doos weg pakt en opvouwde voor het oud papier kunnen ze je ook nog met zo een beledigde blik aan kijk omdat je het doos weg pakte.
ik moest gelijk aan onze Sam denken, die deed dit ook altijd, in te kleine doosje kruipen.

nou, dit was het voor deze maand, hopelijk volgende keer iets meer actie maar ik ben bang dat ze momenteel de rust en warmte van de kachel verkiezen boven de actie.

high poot van de clan en graag tot de volgende keer ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...