woensdag 31 oktober 2018

#postcrossing#127

hoi hoi,
je weet het denk ik nu wel, woensdag dus postcrossing-dag hier op het weblog.
vorige week moest ik nog even in de stad wezen dus gelijk even naar de boekenwinkel om tussen de kaarten te gaan kijken.
en ik heb er weer een paar gevonden die ik leuk vond om mee te nemen voor postcrossing.
het word wel lastig om daar kaarten te vinden die ik om nog niet eerder heb gehad.
noem mij maar gek maar ik probeer zoveel mogelijk kaarten te vinden die ik nog nooit eerder heb gehad.
maar ik vrees dat ik toch naar dubbele verzending moet of opzoek naar een andere winkel.


en afgelopen week werd ik verrast met een paar kaarten.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft in 4 dagen een afstand van 736 km afgelegd.
grappig zijn deze mannetjes wel op de kaart, ik ken ze verder niet.
op de kaart stond nog een quote van Ralph Waldo Emerson: 'write it on your heart that every is the best day in the year'.
Emerson was een Amerikaanse essay, oftewel een schrijver die zijn eigen visie gaf op wetenschappelijk, cultureel of filosofische onderwerpen.
ik beken eerlijk, ik heb het moeten opzoeken, ik kende de man verder niet.
mijn eerste gedachten was dat het misschien de tekenaars was van deze mannetjes. dat was is compleet mis gedacht van mij.

dan was er ook nog deze leuke kaart binnengekomen.
deze komt ook uit Duitsland, en heeft een afstand van 568 km afgelegd in 4 dagen.
het eerste wat bij deze kaart op viel is dat de lap tekst die er op geschreven stond best veel was voor zo een kleine ruimte op een kaart. echt, mijn complimenten aan de schrijfster dat ze zo klein en toch duidelijk kan schrijven.
kort samengevat ging het kort over waar zij woont en informatie over dit kleine beestje en zijn leefgebied.
ik kan alleen maar zeggen dat ik het echt knap vind om zo veel informatie kwijt te kunnen op die kleine ruimte van een kaart.

deze kreeg ik ook nog binnen.
deze komt uit Oostenrijk en heeft een afstand van 922 km afgelegd in 7 dagen.
de kaart is echter zondag 28 oktober geregistreerd maar had heb de dag er voor al. had toen alleen niet zo veel zin meer om s'avonds rond 11 uur de computer nog aan te zetten en de kaart te registeren.
er stond een tekst op wat dit voorstelt maar helaas kon ik het niet goed lezen, mijn ogen en mijn bril werken niet zo goed meer samen, tijd om mijn bril te vervangen dus! maar ik heb er iets uit kunnen halen van een kunstproject over vrijheid.

mijn kaartenboek begint vol te raken maar ik heb inmiddels al een nieuwe in de kast liggen om vol met kaarten te stoppen.

inmiddels is de kaart uit postcrossing 121 naar Rusland op zijn plaats van bestemming.
na 1861 km te hebben gereisd was de kaart er met 36 dagen.
en misschien niet zo een hele grote verrassing maar de kaart van vorige week, postcrossing 126 naar Duitsland was ook op zijn bestemming aan gekomen na 4 dagen 467 km te hebben gereisd.
en daar mee komt de teller gelijk van het aantal verzonden en ontvangen kaarten, die staat nu op 128.

gaan we door met de kaart van deze week.
deze gaat naar Tsjechië.
de kaart zal een afstand van 739 km gaan afreizen voor die op plaats van bestemming is.
op het lijstje stonden dingen als fruit, snoep, desserts en andere vormen van voedsel.
of ze dit nou ook bedoelde met fruit is nog maar de vraag maar hij is wel grappig, deze dansende kersen-beertjes.
we wachten dus af tot de mail van ontvangen er is en dan hoor ik het misschien wel van haar.
o ja, het is een zij die hem gaat ontvangen. 😊

en zo komen we aan het einde van postcrossing voor deze week.
ik heb verder even niks meer om te melden of te delen, helaas.
wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht deze week en graag tot volgende week ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...