woensdag 10 oktober 2018

#postcrossing#124

hallo,
het is woensdag en dat betekend, zo als elke woensdag ...📫 postcrossing-dag!
vorige week liep het allemaal iets anders als gepland, een paar blaren op je vingers is echt niet fijn.
gelukkig was ik slim genoeg om er creme op te smeren en goed af te plakken met pleister.
de dag er na heb ik het er wel afgehaald en de blaren verder laten op drogen.

ik had vorige week nog iets over de postzegels die ik had gekocht willen vertellen maar typen met een in gepleisterde vinger ging niet zo makkelijk.
dus hier als nog het verhaal achter de postzegels:

bij toeval vond ik internationale postzegels die er iets anders uit zien als die ik meestal had.
dit zijn de postzegels waar ik jullie vorige week over had verteld.
iets anders dan dan grijs/zilver met de afbeelding van onze koning.
op de zegels vind je afbeeldingen die worden geassocieerd met Nederland.
de windmolen, de fiets, de koe, een Amsterdams trapgevel huis en de tulp.
deze reeks zegels zijn uitgebracht onder de naam Nederlandse Iconen International.
er is ook een reeks van 10 postzegel gemaakt voor het gebruik in Nederland (binnenland) zelf.
de zegels zijn ontworpen door Joachim Baan en Fleur Dérogéé.
post.nl gaf op 2 januari 2014 de zegel voor het eerst uit.
en hoewel het dus al een redelijk oudere collectie betreft zijn ze er dus nog steeds. en ik was dan ook zeer blij een verkooppunt te hebben gevonden in de buurt die deze had. begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen onze koning maar die zegels begonnen wel erg saai te worden.
inmiddels heb ik gezien dat op de website van post.nl nog andere keuzes zijn, dus die mogelijkheid moet ik even onthouden.
voor deze week had ik nog een oude zegel met de afbeelding van onze koning om te gebruiken maar vanaf volgende week dus een van deze zegels op de kaart.

en dan zijn er van mij kant nog wat kaarten verstuur en daar van is er één aangekomen.
in postcrossing 122 beschreef ik het meest vreemde adres wat ik tot nu toe kreeg, het leek meer een route beschrijving maar deze kaart is wel aangekomen.
na 12 dagen 6896 km te hebben gereisd is deze aangekomen en de kaart heeft nog een like gekregen van de ontvangster ook. de klompen als bloemenvazen vond ze erg leuk.
dan zijn er nog kaart onderweg.
in postcrossing 118 ging er een naar Duitsland,deze is nu 57 dagen onderweg en dat is eigenlijk best wel lang voor een kaart naar Duitsland. meestal zijn die er wel met 4 dagen of zo.
ik ben dan ook bang dat deze kaart over 3 dagen op expired komt te staan.
in postcrossing 121 ging er een kaartje naar Rusland, deze is nu 22 dagen onderweg,
en vorige week, postcrossing 123, ging er een kaartje naar Kroatië, deze is nu 8 dagen onderweg.

de kaart van deze week was even lastig.
ik had helemaal niks wat past bij de vraag van kaart soort van de ontvangster.
ik ben uitgekomen op deze omdat deze wel een beetje past bij het mysterieuze en fantasie.
we weten nooit van te voren wat er door de brievenbus komt, behalve dan misschien de rekeningen.
die vallen meestal wel rond de zelfde tijd iedere maand op de deurmat!
deze kaart gaat nar de USA en zal een afstand van 6529 km gaan afreizen voor hij op plaats van bestemming is.
we gaan weer afwachten hoelang deze reis gaat duren.

we komen al weer bijna aan het einde van postcrossing voor deze week.
wist jij trouwens dat er een wereld-post-dag bestaat? ik wist dat niet.
gisteren, 9 oktober waren er enkele landen die dit gevierd hebben, Nederland doet hier niet aan mee.
maar ik zag op het lijstje dat Duitsland dit wel viert.
een in een wereld waar vele dingen digitaal gebeuren vergeten we vaak dat soms een klein berichtje in de vorm van een kaartje of misschien een leuke brief dat leuke moment kan zijn die een vervelende dag weer wat opfleurt.
dan wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht van deze week voor het blog en graag tot volgende week ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...