dinsdag 23 oktober 2018

#TBM #26 ... uit de oude doos!

één keer per maand is dit onderdeel op het weblog te vinden.
wie kent het niet ... een foto op instagram of facebook misschien zelfs op twitter met daar bij de #tbt?
dit staat voor Trough Back Thursday. waarom donderdag? geen idee.
maar dat bracht het idee van #TBM : Trough Back Memories, oftewel een foto waar ik een leuke herinnering aan heb of gewoon een leuk moment met een grappige verhaal, maar het kan ook iets triest zou kunnen.

let op! mochten er gezichten van persoon opstaan kan ik deze bewerkt hebben zo dat ze niet zichtbaar meer zijn. dit i.v.m de privacy van deze mensen


kinderfeestje!
deze maand komt de foto niet een de oude doos bij mij thuis maar van een oude schoolvriendin.
zij stuurde deze vorige week naar mij op, bij toeval gevonden.
het meisje naast mij, met de zwarte trui is mij oude schoolvriendin C en het meisje met het blauwe shirt, een ander schoolvriendin D.
ik denk dat we hier een jaar of 8, misschien 9 jaar zijn.
hoe leuk deze foto ook is, het eerste wat bij mij eruit kwam was: o my god! dat haar! die kleding! en wie heeft het ooit verzonnen om mij sokken met sandalen aan te laten trekken?
in Bergen op Zoom, het bos achter het ziekenhuis op precies te zijn.
en ik meen dat de locatie op de heidetuin is van dat bos.
een plek met zand, heel veel zand! en ik heb sandalen aan?
geen slechte dingen over de doden maar mijn moeder had wel een hele ouderwets manier van kleding voor meisjes, om nog maar te zwijgen over het model van het kapsel.

het was vaste prik dat we met C d'r verjaardagsfeestje daar naar toe gingen.
lekker spelen en ik kan mezelf nog iets van een speurtocht herinneren.
bij haar thuis was het eerst cadeautjes geven en dan naar het bos, waar eerst een spel werd gedaan en daarna konden we nog even vrij spelen, vaak nadat we iets te drinken en een snoepje hadden gehad.
rond een uurtje of half vijf gingen we naar een zaak in de stad waar we frietjes gingen eten.
die zaak zit er nog steeds maar de eigenaar is nu iemand anders en ik moet eerlijk zeggen zo goed en lekker dat het vroeger was, dat is het nu echt niet meer.
maar dat is mijn persoonlijke mening.
daarna werden we thuis gebracht het was het feestje weer voorbij.

veel meer dan dit kan ik mijn niet meer herinneren.
we woonde toen in Tholen dat weet ik nog, maar zijn toen verhuisd naar Sint Maartensdijk.
daar hebben we gewoond tot februari 1986, maar in november 1985 is mijn moeder toen overleden.
het contact is toen een beetje verloren gegaan met C.
een paar jaar geleden hebben we elkaar weer gevonden via facebook en ook al is het contact alleen zo via sociale media, het is toch leuk om soms dingen van elkaar terug te zien van vroeger.
C, bedankt voor die leuke foto, ook al zie ik er niet uit!

tot het volgende blog ....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...