donderdag 18 oktober 2018

kattenstreken#18


met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


Raya en Beertje
hoewel het in het begin nog wat moeizaam ging tussen onze jongste aanwinst en de hond, lijkt dat probleem zichzelf wel te hebben opgelost.
voornamelijk door een liefde die ze beiden delen: voedsel!
deze foto bewijst wel dat bij elkaar zitten geen enkel probleem is als je aan het eten bent.
Beertje wacht nog af maar Raya kan soms bijna letterlijk het voedsel van je bord proberen te halen.
en geloof me die kat is een alles eter, als we haar d'r gang lieten gaan.
of het nu aardappels met groente is of chips, het maakt niet zo veel uit, dat beestje eet alles wel op.
iets wat wij niet willen hebben maar wat nog niet tot de hersens van mevrouw wil door dringen!
een tik op het hooft of neus maakt haar niet zoveel uit, ze gaat even achter uit maar komt gelijk weer terug.
als het op eten aan komt is ze niet te houden.
een probleem waar we echt even een strakke hand in moeten nemen. wij willen graag rustig kunnen eten en niet continu bezig zijn met haar van ons bord weg te duwen.
ze komt niks te kort, iedere ochtend krijgt ze blikvoer, we hebben verschillende smaken in huis.
en in de keuken staat een grote schaal rijkelijk gevuld met kattenbrokjes waar ze de hele dag door gewoon van kan eten.
maar blijkbaar heeft het voedsel van ons mensen, ik en mijn dochter, ook wel een grote aantrekkingskracht op haar.
ik heb het dus al gehad dat ik er twee flinke brandblaren aan over heb gehouden omdat ik mijn gehakt veilig moest stellen en de gegrilde groente, op een hete bakplaat.
en als je die hete bakplaat zonder een ovenwant raakt is dat niet zo heel fijn.
na een mep met de pollepel op haar hoofd, snel mijn vinger onder het koude water maar ik zag de blaren al op komen.
dus ik heb er snel wat crème op gesmeerd en wat pleisters er over heen geplakt.
en dan krijg je dus wat je op de foto ziet. en dat werkt niet ze makkelijk, zelf typen voor het blog ging mij slecht af.
gelukkig was dit na een dag of 2 wel minder en kon ik weer meer dingen doen, zonder dat ik last had van die blaren.
ik heb al veel mee gemaakt met mijn katten en ook met katten die ik heb gehad voor dit stel maar nog nooit heb ik verwonding als dit er aan overgehouden.
en wij maar denken dat Nala het bont kon maken! nou Raya heeft hem overtroffen.


dat Nala soms toch ook nog wel van die momenten heeft merkte ik vorige week.
ik was met de afwas bezig toen hij er gezellig even bij kwam zitten.
of dit nu ook de meest handige plek was? 
ik denk dat het hem meer te doen was om het zonlicht wat precies in die hoek viel.
maar het leverde wel weer een leuke foto op.



dat geld ook voor deze, die ik jullie niet wil onthouden.
het mag wel duidelijk zijn dat Nala en Raya maatjes zijn.
ze zoeken elkaar telkens weer op.
maar dat was echt zo schattig.
hoe Nala ook zijn pootjes rond Raya heeft geslagen. gewoon te schattig!

en hier meer komen we weer aan het einde van kattenstreken voor deze maand.
het was al een dolle boel maar nu Raya er bij is is het een extra dolle boel!
tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...