woensdag 24 oktober 2018

#postcrossing#126

hoi hoi,
voor de vaste volgers is het geen nieuws meer maar ben je hier voor het eerst dan kan je alvast er rekening mee houden dat op woensdag het hier draait om post en dan voornamelijk het versturen en ontvangen van kaartjes via postcrossing.
en vandaag is het woensdag dus: POSTCROSSING DAG!

vorige week kon je in een leuk filmpje zie hoe de kleine postdragers van postcrossing in Duitsland waren in het kader van wereld post dag maar er is nog meer ...
hier onder de link naar het vervolg van de kleine postdragers in het museum voor communicatie ...

https://www.postcrossing.com/blog/2018/10/15/the-little-mail-carriers-at-the-museum-for-communication

leuk gedaan toch?
ik vond die opslag (6de foto op de pagina) van al die brievenbussen wel indrukwekkend.
wat een grote boxen had je toen en al je kijkt naar wat we nu hebben ... stukken kleine. bij mij aan de overkant staat zo iets als dit. misschien minder mooi om te zien maar verder wel oké.
leuk is wel dat veel van die oude modellen brievenbussen nu op schaalmodel te verkrijgen zijn om bij je eigen thuis weg te zetten of om te hangen om je post te ontvangen.
ze zijn zeker ook heel mooi maar de meeste hebben een vrij duur prijskaartje.
over postontavngen gesproken ....

en afgelopen week waren er melding van kaartjes die zijn ontvangen.
de eerste was de kaart uit postcrossing 125, vorige week, na 5 dagen gereisd te hebben over een afstand van 156 km was de kaart op plaats van bestemming gekomen.
in postcrossing 124 ging een kaart naar de USA en deze is ook aangekomen. na een reis afstand van 6529 km was de kaart er met een dag of 13.

de enige kaart die nu nog onder weg is komt uit postcrossing 121, naar Rusland.
de kaart is nu  36 dagen onderweg.

en dan de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
deze kaart gaat naar ... Duitsland.
dit kaartje gaat een afstand van 467 km af leggen voor die op zijn plaats van bestemming is.
de wens van natuur en dieren is al gelijk bij elkaar genomen, maar persoonlijk vond ik de vorm van de tulp, die de kaart heeft, wel heel apart.
ik had dit kaartje ooit eens besteld en had toen niet echt gezien hoe de vorm was, toen de kaarten thuis kwamen en ik dit zag wist ik niet zeker of ik deze we voor postcrossing kon gebruiken maar je ziet het, het is gelukt.
als was de schrijfruimte niet erg groot.
ik hoop dat de ontvangster hem leuk gaat vinden.

als ik zo door mij overzicht blader van waar ik allemaal kaarten naar toe heb gestuurd dan is de top toch wel Duitsland, Rusland en de USA.
ben ook heel benieuwd naar het jaaroverzicht van postcrossing over 2018.
daar moeten we nog even op wachten, hoewel? het is nog maar 9 weken en dan is het jaar al weer om. en dat betekend dat we nog 8 keer postcrossing hebben in 2018.
maar zo ver is het nog niet, laten we niet te ver vooruit gaan lopen.
voor deze week wil ik jullie weer bedank voor de aandacht en ik zou zeggen: graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...