zaterdag 1 juni 2019

ÉÉN NACHT WAKKER VOOR MILJOENEN KINDEREN

wereldwijd liggen miljoenen kinderen wakker. vanwege hun handicap, omdat het thuis niet veilig is, omdat ze ernstig ziek zijn of omdat ze niet naar school kunnen. 
KiKa, Edukans, Liliane Fonds en Het Vergeten Kind. vier goede doelen die zich elke dag, ieder voor zich, inzetten voor kinderen en hun problemen. 
één nacht blijven wij wakker en proberen mensen geld te laten doneren om zoveel mogelijk kinderen gewoon kind te laten zijn! tijdens de nacht van het kind gaan wij proberen om via sociale media mensen te laten doneren.
onze actiepagina is al beschikbaar.
en je kan, je mag, als je wilt, nu al geld doneren.

doneren kan via deze link:

https://www.nachtvanhetkind.nl/een-nacht-wakker-voor-miljoenen-kinderen


wij zijn Linda en Marouscha, moeder en dochter.
dit weblog doe ik al langer, en misschien kende je het al? of ben je hier voor de eerste keer?
wij doen mee aan de actie voor "de nacht van het kind".
dit betekend dat wij vanaf 18.00 tm 06.00 (Nederlandse tijd) een nachtje door gaan.
via dit blog ga ik ieder uur (proberen) een update geven hoe het nachtje wakker blijven gaat.
dit kun je ook volgen via het Instagram account van dit weblog of via snapchat. 

Marouscha gaat deze nacht vloggen en zal via haar you tube kanaal zo snel mogelijk haar video delen.
dit is de link naar dat kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCulD00yEUQtXQ37zHCjZ5ZQ

onze motivatie om dit te doen:
Marouscha heeft 3 jaar lang door een scoliose beperkingen gaat had in haar dagelijkse leven, slapen ging vaak lastig omdat zij geen goede houding kon vinden om lekker te kunnen slapen. inmiddels gaat het bij haar nu veel beter en kan zij weer goed slapen maar miljoenen kinderen kunnen dat niet! 
daarom willen wij één nacht wakker blijven en proberen mensen geld te laten doneren om zoveel mogelijk kinderen gewoon kind te laten zijn! tijdens de nacht van het kind gaan wij proberen om via sociale media mensen te laten doneren.


18.00:
het is zover! we gaan los!
12 uur lang wakker proberen te blijven voor de actie van “nacht van het kind”.
we hopen wel iets te kunnen ophalen, met elke euro zijn we blij!
wat gaan we doen? nou, oproepjes blijven doen om jouw en andere zover te krijgen iets te doneren. (please)
dit doen we via het facebook, instagram en snapchat.
tijdens deze nacht gaat Marouscha filmen voor haar youtube kanaal.


natuurlijk doneren wij zelf ook, maar moeten nog even wachten tot het vakantiegeld binnen is.
zelf ben ik door medische beperking afgekeurd, mijn inkomen is geen vetpot maar toch wil ik graag doneren voor dit doel.
ik ken uit eigen ervaring met Marouscha en de scoliose hoe het is om slecht te kunnen slapen door pijn en het ongemak.
het is niet te vergelijken met de kinderen waar dit doel voor is maar we kunnen door de ervaringen die we hebben ons er wel iets bij voorstellen.


19.05
heb jij een eigen bedrijf, weblog, youtube kanaal, of wat dan ook. dan wil ik in ruil voor een donatie een banner maken voor boven aan mijn weblog die ik een maand lang zal laten staan. oftewel reclame voor jouw.
heb jezelf een afbeelding als banner dan kan deze ook geplaatst worden.
een mooie voorbeeld staat nu online van Bol.com met wat ik bedoel van reclame voor jouw.
om deze eenmalig deal te claimen.


20.00
waarom een nacht wakker blijven en vragen om donatie's?
hier om: het verhaal van Angie ❤️


21.55
het is nog rustig, ik voel me redelijk goed.
nog geen enkele donatie gehad, maar we gaan gewoon door!
we houden goede moed.
wel genoeg mensen die bericht bekijken, klikken op leuk en zo, dus aandacht voor de nacht van het kind er er wel.
intussen wel genoeg gedaan voor dit blog en Marouscha heeft het begin voor haar vlog.
nu nog wat euro's hier voor gaan verdienen.
euro's voor kinderen als Asana❤️, dit is haar verhaal


23.34
normaal gesproken is dit tijdstip wel een beetje het moment dat ik naar bed ga of er al op ligt. vanavond dus even niet.
we gaan nog even door, hopelijk houden we het vol tot 06.00.
we hebben nog steeds geen enkele donatie binnen gehaald ☹
Marouscha is nu live op haar Instagram.


00.00, 02 juni
we zijn op de helft!

01.11
we zijn nog wakker.
Marouscha begint het te voelen en heeft al neigingen om in slaap te vallen.
ze is via de I-pad een film gaan kijken op Netflix, in de hoop het zo vol te kunnen houden.
ik begin het nu ook te voelen, me lichaam begint de tekenen van moeheid af te geven.
toch proberen we het nog vol te houden.
vol houden voor al die kinderen die elke dag vechten om te kunnen slapen, zoals Cyrus.

het verhaal van Cyrus ❤️



03.00
een nachtje wakker blijven voor ....
het verhaal van Larissa ❤️


03.20
een nachtje wakker blijven lijkt een simpele vraag.
maar het kan nog tegenvallen.
dat merkte ik ook aan Marouscha, ze is nog herstellend van de val die ze een week of 4 geleden maakt van haar paard.
haar hoofd heeft door de hersenschudding nog te veel rust nodig.
dat ze al zo ver is gekomen vindt ik dan ook wel erg knap.
toch moet ik als moeder ook de wijze keuze maken de grens hier te gaan trekken.
we hebben genoeg mensen bereikt die deze actie hebben gelezen, helaas geen enkele donatie ontvangen. maar de boodschap is denk ik wel duidelijk geworden.
met iets minder dan 3 uur nog te gaan sluit ik voor nu toch even af.
tijd voor rust, zeker voor Marouscha.


10.30
zo,net een half uurtje wakker!
we hebben het niet vol kunnen houden, maar de reden die we hadden was ook zeker belangrijk.
het geeft maar weer aan hoe belangrijk een nachtje slapen eigenlijk is.
en dat punt is ons zeker duidelijk geworden na afgelopen nacht.
we nemen dat slapen iets te gemakkelijk, even een nachtje goed slapen en het is wel weer goed.
en daarmee hebben we zeker ervaren hoe belangrijk de nacht van het kind is geweest.
wereldwijd liggen miljoenen kinderen wakker. vanwege hun handicap, omdat het thuis niet veilig is, omdat ze ernstig ziek zijn of omdat ze niet naar school kunnen. 
kinderen als Angie, Asana, Cyrus en Larissa. stuk voor stuk topper.
we hebben helaas niks opgehaald aan donatie's, maar als ik kijk naar de keren dat dit blog al is bekeken, en alle likes die ik op berichten heb gekregen dan is in ieder geval de boodschap van het belang wel bereikt.
je kan nog doneren, ga dan naar de volgende link:


https://www.nachtvanhetkind.nl/een-nacht-wakker-voor-miljoenen-kinderen

volg de instructie en het komt vanzelf goed.
ook staat het bod nog open van de reclamebanner. 
heb jij een eigen bedrijf, weblog, youtube kanaal, of wat dan ook. dan wil ik nog steeds in ruil voor een donatie een banner maken voor boven aan mijn weblog die ik een maand lang zal laten staan. oftewel reclame voor jouw.
via de zelfde link als hier boven kun je dit bod claimen.

natuurlijk doneren wij zelf ook, maar moeten nog even wachten tot het vakantiegeld binnen is. ik hoop dat dat deze week binnen is, dan maak ik gelijk wat over naar "nacht van het kind".
zodra ik dat heb gedaan deel ik die update met jullie.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...