woensdag 5 juni 2019

#postcrossing#156

hoi, hoi,
het is weer woensdag en jullie weten wat dat betekend: 📫postcrossing!
ik ga gelijk door want het is een behoorlijke vol blog dit keer aan ontvangen kaarten.

ik heb het wel vaker, vorige week woensdag de dag dat postcrossing online staat kwamen er twee kaartje door de brievenbus.
dit leuke kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 185 km afgelegd in 18 dagen.
op de kaart staat een tekening van Kazumi Yoshida en heet "horse".
toen ik het kaartje zag had ik geen idee wat al die lijnen en stippen moesten voorstellen. 🤔
na dat ik de achterkant had gelezen en zag dat deze tekening horse heten ben ik een beetje gaan draaien met de kaart en toen ik hem op de goede manier voor mij had zag ik het inderdaad ook.
een paard, oké, ik hoor je gedachten al gaan. geen super mooie paard maar dit is vast wat ze kunst zouden noemen.
toch wel grappige, als je weet wat je moet zien, dan zie je het ook pas.
leuke puzzel kaart zal ik maar zeggen.
en deze komt uit Spanje.
de kaart heeft 18 dagen gereisd over 1395 km.
dit is toch super schattig? ik vind hem erg leuk.
de schrijfster van deze kaart schreef over de avond voor dat ze deze kaart had geschreven.
ze had gekeken naar het Eurovisie Songfestival, die Nederland heeft gewonnen. de felicitaties voor deze winst is dan ook zeker erg lief.
helaas deed Spanje het iets minder goed. ze zijn met 54 punten op de 22ste plaats geëindigd.
ik heb het liedje nog een op gezocht via you tube, het was op zich toch best een vrolijk nummer om te horen.
hopelijk meer succes volgend jaar hier in Nederland.

en daar kwam nog meer bij!
deze kaart komt uit Oostenrijk, de kaart heeft in 20 dagen een afstand van 811 km afgereisd voor dat ik hem ontving.
de hobby van de afzendster is zeker een hele bijzondere: wol spinnen!
ik vindt het zeker bijzonder, het lijkt makkelijk maar dat zal het vast niet zijn?
leuk om te lezen was dat haar dochter hier in Nederland, Den Haag om precies te zijn momenteel woont vanwege een studie die ze daar volgt.

naast de kaarten die ik heb ontvangen zijn er ook nog wat kaarten aangekomen op hun bestemming.
in postcrossing 154 ging een kaart naar Frankrijk, deze is naar 9 dagen aangekomen.
en de kaart van vorige week, postcrossing 155, de kaart naar Duitsland is naar 5 dagen aangekomen.

en dan de kaart die ik deze week gepost heb.
deze kaart gaat naar Rusland!
en zal een afstand van 3882 gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
op de kaart staat een afbeelding van het drielandenpunt monument.
punt waar de landen Duitsland, België en Nederland elkaar aangrenzen.
als je de toren beklimt, wat ik dus heb gedaan en dat met hoogtevrees, dan kun je boven op van 3 verschillende zijdes die land inkijken.
het is alweer ruim 8 jaar geleden dat we daar zijn geweest maar ik hoop er zeker nog een keertje terug naar te gaan.

en hier mee zijn we aan het einde gekomen van een volle postcrossing voor deze week.
verder heb ik op dit moment niks meer om met jullie te delen.
dus ... iedereen weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot de volgende keer ...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...