maandag 10 juni 2019

#postcrossing#157

hoi hoi,
we zitten weer in het midden van de week en dat is de tijd voor 📫postcrossing.
we hebben net een extra lang weekend gehad: Pinksteren.
hier in Nederland de een-na-laatste officiële feestdagen van het jaar.
de laatste zijn hier kerst en de jaarwisseling, maar dat duurt nog even.
we gaan ons zelf eerst voorbereiden op de zomervakantie.
over die zomervakantie gesproken, die is op dit weblog van 5 tot 18 augustus.
de werkwijze is dan weer zoals ik het de afgelopen jaren al heb gedaan.
2 kaarten voor en na de vakantie zodat de balans van een kaart per week blijft.
maar zover is het nog niet. we hebben nog een week of 8 te gaan tot aan die zomervakantie.
gaan we door waar het omdraait, post! kaartje versturen en ontvangen.

en ik heb de afgelopen week nog een leuk kaartje ontvangen.
deze fleurige kaart kwam vanuit Portugal bij mij de de deurmat.
de kaart heeft een afstand van 1517 km afgelegd in 16 dagen.
op de kaart is een stukje van Porto te zien. het ziet er erg fleurig en gezellig uit.
deze havenstad ligt aan de noordoever van de rivier de Douro.
vroeger heette de stad Cale en later Portucale, waar de landsnaam Portugal van is afgeleid.
het is de op één na grootste stad van Portugal.
en wat ik via Google heb gevonden (ja, weer gegoogeld) is hele deze stad fleurig aan kleurige gebouwen.
een plekje die je zeker als toerist, (denk ik), zeker een keer moet bezoeken.

dan zijn er nog kaarten onderweg.
in postcrossing 152 ging een kaart naar Ghana, deze is nu 36 dagen onderweg.
en vorige week, postcrossing 156, ging er er een kaart naar Rusland, deze is nu 9 dagen onderweg.
en daar kom weer een kaart bij, dit is de kaart die ik deze week op de post heb gedaan!


dit kaartje is onderweg naar ... de USA
en zal een afstand van 6482 km gaan afreizen.
meestal zijn kaarten naar de USA er wel met 2 á 3 weken. maar je weet het nooit.
een kaartvoorkeur was er niet, wel dat er een datum op stond van wanneer je je kaartje heb geschreven en hij (hint: het is een hij) wilde graag dat je wat opschreef, geen blanco kaart ofzo.
en dan het liefst iets over jezelf.
nou, dat kan, de standaard tekst wie ik ben en dat ik moeder ben van een dochter om te beginnen. daarnaast heb ik geschreven over mijn werk bij Het Leger Des Heils en dit weblog.
we wachten het weer af tot de kaart zijn bestemming heeft bereikt.

en hier meer zijn wij weer aan het eind van postcrossing van deze week.
rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...