donderdag 13 juni 2019

kattenstreken#26

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes! 



ik zoek mijn plekje
Rambo begint steeds losser te komen.
was het eerst nog keuken en gang, nu komt hij de hele dag door gewoon de woonkamer in.
dit tot ongenoegen van Frodo.
na een paar vechtpartijen, waar hij hulp bij kreeg van Nala, heeft hij toch het kortste eind getrokken.
mede omdat ik het niet accepteerde en de boel uit elkaar joeg.
nu heeft Frodo maar het bed van mijn dochter als zijn plekje verkozen. tussen de kussens op haar bed.
Nala probeert nog wel om Rambo uit te dagen maar veel meer dan dat is het ook niet meer, zeker nadat hij een paar behoorlijke flinke meppen heeft gehad van Rambo.
Raya daar in tegen weer niet, die mag Rambo wel en daagt hem soms uit om te spelen.
en tot mijn grote verbazing gaat die oude zot er nog in mee ook.
die oude zot word trouwens morgen (14 juni) al weer 6 jaar oud.
Rambo heeft het stoeltje als een van zijn plekjes op geëist maar is er nog niet helemaal over uit of dit het nou wel is.
de maand van Beertje, onze hond, is ook wel aangenaam.
Beertje vind het op zich niet zo heel erg behalve dan als Rambo op zijn balletje is gaan liggen.
die moet er dan toch echt even uit worden gehaald door mij of mijn dochter.
dat je nou zijn mand wil gebruiken als slaapplaats oké, maar van zijn bal blijf je wel mooi af, Rambo!
Rambo maakt het niet uit, bal er uit en ik draai mezelf heerlijk weg in dit mandje.
s'avonds moet hij wel even op de bank, even komen knuffelen.
daarna verdwijnt hij weer in de mand of de stoel.
kleine tip voor je Rambo: er staat nog een stoel, die heb je nog niet uit geprobeerd. 
laat ik het maar niet te hard zeggen, misschien doet hij nog wel ook?


Frodo heeft zich nu beperkt tot de ochtend en de avond om de woonkamer in te komen.
het hoeft niet, maar hij kiest er zelf voor.
deze foto maakte ik een paar weekje terug, Frodo en Nala zaten broederlijk naast elkaar en waar ergens op gefocust.
Frodo heftig kloppend met zijn staart en Nala mekkerend naar iets wat hun aandacht had getrokken.
ik heb tot op heden nog steeds geen idee wat het was, ik heb wel staan kijken maar heb niks kunnen ontdekken wat de oorzaak was van dit tafereel.
ik dacht het te hebben gevonden toen ik een paar dagen geleden de slapende kat van een buurtgenoot in de tuin zag liggen maar Frodo zat ook voor het raam en leek daar weinig aandacht voor te hebben.
de enige gok die ik nu nog heb is misschien een vogeltje wat dus de bossen heeft gezeten?
we zullen het wel nooit te weten komen wat hun aandacht zo heeft getrokken.
maar het zag er wel erg broederlijk uit zo naast elkaar.
die twee zijn echt 'brothers in crime' als het op Rambo aankomt, die jagen ze graag met zijn tweeën op stang.

ze hebben zo hun momenten dat ze elkaar in de haren vliegen maar al met al zijn het toch wel lieverds met een geheel eigen karakter.
ze kunnen niet altijd goed met elkaar overweg maar ze kunnen ook niet echt zonder elkaar.
een beetje tegengas op elkaar houdt de boel in balans.

tot het volgende blog ...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...