woensdag 19 juni 2019

#postcrossing#158

het is woensdag en we zitten weer op het midden van de week.
dus het is weer tijd voor een nieuwe 📫postcrossing.

het is niet altijd makkelijk om iets te schrijven.
soms ga je al heel makkelijk naar wie je bent, misschien iets over jouw gezin.
of de omgeving waar je woont.
ik maak mezelf daar zeker schuldig aan, het zo gezegde standaard tekst.
postcrossing bied je iedere maand de mogelijkheid om iets meer te schrijven over een bepaald onderwerp.
deze maand is dat sport. wist jij bijvoorbeeld dat Portugal het meest geassocieerd wordt met voetbal? ik wist het niet.
maar als ik eerlijk ben, ik heb niks met sport. ik kijk ook nooit sport op tv en ik beoefen ook geen sport.
tenzij je wandelen langs de zee met de hond ook sport wil noemen?
misschien dat jij wel iets meer over jouw hobby in de sport kan schrijven, voor mij is het een onderwerp waar ik persoonlijk niks mee heb.

gaan we naar de kaarten, want daar gaat het hier om.
afgelopen zaterdag werd ik nog verrast met dit leuke kaartje.
dit kaartje komt uit Maleisie en heeft een afstand van 10.248 km afgelegd in 36 dagen.
phff ... dat zijn heel veel kilometers!
de walvis is een van de favoriete dieren van de afzender, de schoonheid en gratie waar mee deze dieren zich door de oceaan wannen is geweldig.
en ik sluit mij daar bij aan, zo jammer dat er nog steeds om verschillende reden op deze dieren wordt gejacht.

er zijn nog wat kaartjes aan het reizen naar hun bestemming.
uit postcrossing 152, een kaart naar Ghana, deze is nu 43 dagen onderweg.
uit postcrossing 156, een kaart naar Rusland, deze is nu 16 dagen onderweg.
en dan vorige week, postcrossing 157, een kaart naar de U.S.A, deze is nu 9 dagen onderweg.


en dan het kaartje wat ik deze week op de bus heb gedaan.
dit kaartje gaat naar China en zal een afstand van 7914 km gaan af reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
op de kaart staat een afbeelding van "het melkmeisje" van Johannes Vermeer.
de originele is te zien in het Rijksmuseum in Amsterdam.
het schilderij is geschilderd in 1858, behoorlijk oud dus al.
en ik denk dat het een van de bekendste werken is van Vermeer.
op de voorkeurslijst stond painting cards dus ik geloof dat deze kaart daar wel aan voldoet.
het was nog de enigste kaart die ik had met een mini versie van een bekend schilderwerk. tijd om dus weer eens wat nieuwe kaarten te gaan zoeken voor postcrossing.

en hier mee komen wij weer bijna aan het einde van postcrossing.
met nog 6 weken te gaan tot aan de vakantie, en dat gaat soms sneller dan je zou denken.
wanneer is de vakantie? van 5 tm 18 augustus!
maar zo als ik al zei: we hebben nog 6 weken te gaan.
wil ik voor nu jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#79

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...