woensdag 1 mei 2019

#postcrossing#151

hoi hoi,
je kent het denk ik in tussen wel: het is woensdag en dat betekend tijd voor📫 postcrossing!


afgelopen week kwam ik het nieuwsbericht tegen dat deze postzegels zijn afgekeurd door Post.nl.
het ontwerp is van Ap Kooistra.
maar Post.nl heeft ze afgekeurd omdat het te aanstootgevend zou zijn, deze dame in weinig verhullende kleding.
de maker zelf vind het wat vreemd, in de heden daagse tijd is het op zich niks bijzonders en zien we in de zomer wel vaker dit als straatbeeld.
beetje een preutse reactie van Post.nl volgens Ap Kooistra.
volgens een woordvoerder van Post.nl open staan ze open voor een gesprek.
wel wijzen ze op de algemene voorwaarden voor dergelijke zegels, met onder artikel 4.5 de eis dat afbeeldingen niet mogen ’ingaan tegen de goede zeden’ of aanstootgevend mogen zijn. 

ik zelf vind het nou niet zo bijzonder aanstoot gevend, wat vind jij?
het is op zich toch een redelijk moderne afbeelding en ik zie het zo gezegde onthullende nou niet zo zeer als aanstoot gevend. maar meningen verschillen!

gaan we door met postcrossing zelf. 
deze week viel er niks op mijn deurmat, en ik had ook niks wat verder van kaart is aangekomen op zijn bestemming.
dus gaan we door met de kaart die er deze week uit is gegaan.


en dat is deze kaart.
deze kaart gaat naar Finland en zal een afstand van 1861 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
de kaart gaat naar een grote dierenliefhebber, die werkzaam is in een dierenkliniek en dol is op konijnen.
helaas had ik geen kaarten met konijnen dus ik hoop dat deze kaart met een levens-quote inspirerend mag zijn.
we wachten het af tot ik het bericht heb dat de kaart is aangekomen. en misschien horen we het dan wel van haar zelf wat zijn van deze quote vond?

en zo komen we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
afgelopen week was een soort vakantie weekje voor mij ook omdat mijn dochter vrij is van school.
toch heb ik tussen door gewerkt aan deze afbeelding.
de vakantie van 2019 staat geplant van 5 tm 18 augustus 2019.
het werkt weer net als vorige jaren, in de week voor de vakantie en de week na de vakantie gaan er 2 kaarten uit.
maar in deze 2 weken is er geen weblog online.
het zelfde als altijd met de vakantie dus!
we hebben nog even de tijd voor dat het zover is, dus in de tussen tijd is er gewoon elke week postcrossing.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ...










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...