woensdag 29 mei 2019

#postcrossing#155

hoi hoi,
het is woensdag en dan is het tijd voor 📫postcrossing op dit blog.
voor mij is het een redelijke rustige week.
morgen hoef ik niet te werken, dit omdat het morgen hier in Nederland Hemelvaartsdag is.
dit is de dag waarop de gelovige herdenken dat dit de dag was dat Jezus naar de hemel ging om naast zijn vader, God, plaats te nemen. in Nederland is dit een een vrije dag.
en als we dan de telling even aan houden, betekend dit dat we over 10 dagen het Pinksterweekend hebben. Hemelvaartsdag is altijd 10 dagen voor de Pinksteren.
Pinksteren is ook gelijk de laatste officieel feestdagen van Nederland, de eerste volgende feestdagen is kerst.
gaan we door met postcrossing en de kaarten die ik heb ontvangen.

dan kreeg ik afgelopen week nog meer kaartje op de deurmat.
deze komt uit Rusland en heeft in 11 dagen een afstand van 2067 km afgelegd.
door dat er over het tekst gedeeld van wat de afzendster heeft geschreven een deel van een sticker zit geplakt door Post.nl , kan ik de tekst niet volledig lezen. zo jammer als dat dan weer gebeurd.
op de kaart staat een afbeelding van een schilderij met de titel "vintage beauty" .
dat heb ik dan weer wel kunnen achter halen vanuit de tekst in de linker boven hoek van de kaart. ik vind het zeker een hele mooie kaart.

dan ontving ik ook deze kaart afgelopen week.
de kaart komt uit Zwitserland en heeft 7 dagen over een afstand van 598 km gedaan voor het bij mij op de deurmat viel.
de afzendster is van Russische afkomst maar woont in Zwitserland.
de afbeelding is afkomstig van uit de Alpabzug en het is zeker een hele mooi aanschouw om zo te zien.

en gelijk met de vorige kaart viel er nog een op de deurmat.
deze kaart komt uit Frankrijk.
de kaart heeft een afstand van 331 km afgelegd in 16 dagen.
de afzender van deze kaart wist mij te raken met zijn eerste zinnen op de kaart.
hij is een autistisch jongen van 26 jaar en genezen verklaard van kanker. en dat hij van het leven hield.
ik vond het zeker mooi om te lezen dat hij genezen is verklaard.
ik ken de gevolgen van kanker van heel dichtbij en weet hoe slopend de ziekte kan zijn.
een mooi voorbeeld van hoe het ook anders kan gaan als je kanker hebt.
genieten van al die leuke dingen in je leven: pizza's bakken, muziek luisteren en je vakantie's met je ouders. dat er nog vele meer mooie dingen bij mogen komen.

dit is de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gedaan.
en deze kaart is onderweg naar Duitsland.
de afstand die wordt afgereisd is 186 km.
de vraag was iets van je thuis en de omgeving, maar ik heb al eerder gezegd dat dat soort kaarten er niet meer zijn.
stand hebben we ook in de omgeving, dus het komt in de buurt van wat wij hier hebben.
daar naast heb ik een kleine beschrijving gegeven van wat we hier op het dorp hebben wat winkels, scholen en kerken betreft.
de verhouding van 2 winkels en 2 scholen tegenover 4 kerken blijft toch vreemd.
tja wat kan ik zeggen: klein dorpje met 4 verschillende ideeën over geloof. meer kan ik er ook niet van maken.
zo gaat het hier nu eenmaal op dit kleine dorpje.

en hier mee komen we aan een toch wel redelijk volle postcrossing van deze week.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...