woensdag 22 mei 2019

#postcrossing#154

het is weer woensdag en .... ja, je kent het inmiddels wel, 📫postcrossing

afgelopen zaterdag was het Eurovisie Songfestival, en het is je misschien ontgaan maar Nederland heeft gewonnen.
ik moet eerlijk zeggen dat ik dat zelf niet had verwacht, maar even goed gefeliciteerd Duncan met de behaalde winst!

een van de dingen die mij op vielen, of liever gezegd mijn dochter op viel.
is dat vele namen van de landen die meededen herkenbaar waren voor mij.
en dan bedoel ik dat bijvoorbeeld wij hier in Nederland spreken over Wit-Rusland maar in Europa spreken ze dan weer over Belarus. of Tsjechië, dat is dan weer Czech Republic.
dat zijn dan de benamingen zo als je het ook via postcrossing leest.
ik kan dus zeggen dat mijn kennis in de Europees landen op zijn Engels wel een kleine verbetering heeft gekregen in de afgelopen 30 jaar dat ik van school af ben.
postcrossing is niet alleen leuk maar ook nog goed om je schoolkennis bij te houden. 😄

afgelopen week ontving ik deze kaart.
de kaart komt ui de U.S.A vandaan en heeft er 9 dagen over 8173 km gereisd.
de schrijfster van de kaart is twee jaar geleden naar New Mexico verhuisd.
ze beschrijft het als een mooie plaats vol met prachtige gebouwen.
dus ik denk dat ik weer een plekje aan mijn lijst kan toevoegen die ik zou willen of kunnen bezoeken als ik ooit mij road trip door Amerika kan gaan doen.
naast dat ik deze leuke kaart heb gekregen waren er ook nog kaarten die zijn aangekomen op hun bestemming.
uit postcrossing 148, het is weer een tijdje geleden maar deze kaart ging naar Rusland. de kaart is inmiddels aangekomen en heeft 37 dagen gereisd over 1861 km.
en vorige week, in postcrossing 153 ging een kaartje naar Portugal. deze is na 5 dagen 2787 km te hebben gereisd ook aangekomen op zijn bestemming.
de enige kaart die nu nog aan het reizen is, is de kaart uit postcrossing 152. deze ging naar Ghana en is nu 16 dagen onderweg.

daar gaan we deze nog bijvoegen, want dit is de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gebracht.
en dit kaartje gaat naar ... Frankrijk.
de kaart zal een afstand van 183 km gaan afleggen, dat is niet zo heel veel.
ik denk dat de kans groot is dat eind van de week de kaart al op zijn bestemming is.
dingen uit je thuisland was een van de vragen wat kaartje betreft.
nou, deze oude kaart van het paleis op de Dam in Amsterdam hoort daar bij.
oké, het is niet gelijk dichtbij mijn huis maar het is wel Nederlands en absoluut een toeristenplek.
ooit, lang geleden ben ik er geweest en ik vond het er erg drukje allemaal.
maar misschien voor iemand die van fotograferen houdt wel een leuke plek om je camera te gebruiken?

en zo zijn we ook aan het einde van postcrossing voor deze week gekomen.
op dit moment heb ik verder geen melding voor jullie.
alleen misschien dan dat de vakantie van het weblog is van 5 tm 18 augustus 2019.
het is nog iets meer dan 2 maanden te gaan, beter vroeg dan op het laatste moment.
meer over de vakantie volgt nog.
rest mij nog jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...