dinsdag 30 april 2019

weekje vakantie ... of wat er op moet lijken.

en dan zitten we bijna in de maand mei, tijd voor de meivakantie! voor de meeste scholen dan.
mijn dochter heeft ook twee weken vakantie, de eerste week zit er op.
deze week nog en dan komen de laatste 3 maanden van het schooljaar er aan.
dus tijd om eerst nog even wat te ontspannen.
ik zelf ben wel gewoon aan het werk geweest voor het weblog en heb op de donderdag de ochtenden vrij genomen, even twee weken halve dagen werken op de donderdag.

we begonnen op de dinsdag, na het Paasweekend.
eerst thuis nog wat klusje gedaan zo dat ik de rest van de week de tijd had voor wat ik had bedacht.
het begon die dag (middag) met een bezoek aan de paarden manege waar ze vorige jaar moest stoppen met paardrijden ivm met de auto die weg moest.
dat we dit gingen doen wist ze en ze zag er erg naar uit.
ik vind paarden wel leuk maar er op gaan rijden? nee, lijkt mij met de reuma geen slim idee. en ik kom er misschien wel op, maar eraf?
na bijna een jaar er weer terug te zijn was leuk.
na een kort gesprek was het snel geregeld dat ze weer door kan gaan met haar lessen: op de woensdag avond.
het is wel een andere groep en een andere avond, maar ze kan weer gaan paard rijden.
dat was best wel snel geregeld, de volgende avond kon ze al gelijk weer beginnen.
natuurlijk zijn we nog even in de stallen gaan kijken. paarden hebben zeker wel een herkenning van mensen, ik geloof het zeker!
het hoofd van Arco, het paard waar zij altijd op reed, het dier wilde gelijk zijn stal al uit en met haar mee. ook ging zijn blik naar mij ... mijn tas dan, daar had ik altijd wel wat te snoepen in zitten voor hem.
ik kon niet de stal uit voor ik even bij mij favoriet was geweest: Iris!
ook zij had zeker wel een herkenning, de snuit kwam gelijk voor het snoepje maar helaas voor beiden paarden hadden we vergeten wat mee te nemen.
na een tijdje zijn we weer vertrokken, richting Bruinisse, we zijn gaan eten bij visrestaurant  Bru17.
we zijn begonnen met een voorgerecht van calamares (pijlinktvis) met salade en daarna kibbeling (stukje van kabeljauw) met friet en salade.
als toetje nog een dame blanche, ijs met chocolade saus.
het was heerlijk en weer eens wat anders als sushi.

de woensdag zijn we begonnen met boodschappen doen.
de voorraad had weer wat aanvulling nodig.
thuis hebben we nog even een broodje gegeten en toen zijn we vertrokken naar het tuincentrum Intratuin, altijd leuk om daar rond te neuzen.
ik heb niks met planten, ik vind het wel mooie en zo maar ik kan een plant nooit laten overleven bij mij in huis. ze gaan altijd dood bij mij.
omdat we hier de hond mee mochten nemen hadden we die ook gezellig mee genomen.
in de kar op een mandje, natuurlijk wel de riem vast gezet zodat hij er niet kan uit springen.
het thema bij Intratuin was Italië.
bij binnenkomst was het binnenplein een soort van groot Italië terras.
verkoop van Italiaanse tapas, ijs en andere lekkere dingen.
de planten en bloemen waren erg mooi en kleurig, maar ja, ik ga daar geen geld meer aan uit geven als ik ze toch niet in leven kan houden.
wel hebben we nog even genoten van een ijskoffie en een broodje. de hond kreeg een likje slagroom om op te snoepen.
ik zou zweren dat die met een glimlach op zijn bekkie zat te genieten van dit uitje.
het was zeker een gezellig samen zijn.

s'avonds was dan de eerste rijles weer. het was dus eigenlijk best een volle dag.
het rijden viel niet tegen, ze pakte het snel allemaal alweer op en wist alles goed bij te houden.
wel was ze erg moe na het rijden.
het zal gewoon weer even wennen worden, het zal er alleen maar beter op gaan.
de volgende ochtend toen ze uit bed kwam voelde haar spieren wel pijnlijk.
dit zal met de tijd wel weer over gaan ze moet gewoon weer even wennen.
donderdagmiddag heb ik wel gewoon gewerkt bij de kringloopwinkel, ik heb alleen vrij genomen voor de ochtend en dat is voor deze week ook nog zo.
ik weet hoe druk het in de middag kan zijn en om dan mijn collega in haar eentje te laten voor de kassa-dienst dat wilde ik niet.

deze week houden we ook nog een beetje vakantie, maar dan gewoon thuis relaxen.
misschien nog een avondje bioscoop maar dan moet er wel iets leukers draaien dat wat op dit moment het aanbod was.
en zo is onze mini vakantie dan weer bijna aan het einde.
de eerste volgende vakantie staat al gepland, dat is onze zomervakantie.
deze is van 5 tm 18 augustus gepland, er is dan twee weken geen weblog online!
echt even helemaal niks! dit zijn ook de laatste twee weken vakantie voor het nieuwe schooljaar weer begint voor mijn dochter.
ik heb dan nog een weekje extra vrij, ik hoef nog niet te gaan werken in de winkel maar het weblog gaat die week weer wel van start.
maar daar vertel ik je later nog wel meer over.
dan hadden we afgelopen zaterdag nog Koningsdag hier in Nederland, voor ons gewoon lekker thuis op de bank blijven hangen en niks doen.
ik ga geen drukte opzoeken van vrij markten en zo. nee, gewoon thuis en als via tv volgen met een kopje koffie en een oranje tompouce, dat is onze traditie op zo een dag.


tot het volgende blog ...









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...