woensdag 3 april 2019

#postcrossing#147

hallo!!
het is woensdag, het midden van de week en dat betekend 📫postcrossing!
voor de vaste volgers is dat niet zo een hele grote verrassing.
aankomende zaterdag is het 6 april, en dan is het alweer 3 jaar dat ik ben begonnen met postcrossing.
en ik vind het nog steeds erg leuk. het is altijd weer een verrassing of de postbode wat voor je heeft,
en waar komt het dan vandaan? het is toch elke keer weer spannend.
we gaan er dan ook gewoon nog even door met postcrossing, op naar 5 jaar dan maar? of nog langer?
zo lang ik het leuk vind ga ik er mee door.

en al was het de laatste tijd wat rustig, afgelopen week kreeg ik weer een paar leuke kaartjes op de deurmat.
deze komt uit België.
de kaart heeft 170 km afgelegd in 4 dagen. niet zo heel lang dus.
op de kaart staat een afbeelding van de abdij Stavelot in de Belgische Ardennen.
dit is slechts de voorkant van het gebouw maar er achter zit nog veel meer. (opgezocht via Google)
de Abdij is een van de oudste kloostergebouwen en word tegenwoordig gebruik voor 3 verschillende museums.
het is zeker een plek waar ik mijn dag wel zou kunnen door komen.

en dit kaart komt uit Duitsland.
de kaart heeft 358 km afgelegd in 4 dagen.
het kaartje is er leuk, en op de achterkant stond nog een foto geplakt van de skyline van Frankfurt, erg mooi was dat.
maar ik vroeg mijzelf toch één ding af: het account van de afzender stond op "account closed".
ik ben wel gaan zoek op wat het kon betekenen maar vond niet echt een antwoord.
de ene zegt dat het account is stop gezet als deelnemer aan postcrossing en de andere hebben het weer over dat dit het gevolg is van een schorsing.
beetje moeilijk te volgen wat het nou betekend? maar goed, het kaartje is wel erg grappig.

maar .... de volgende dag ... kreeg ik er nog twee!
dit kaartje komt uit Oostenrijk en heeft een afstand van 966 km afgelegd in 5 dagen.
op de kaart staat een afbeelding van het beeld van Prometheus wat is te vinden op het Rockefeller Center in New York.
de afzender schrijft net als ik ook verhalen, erotische verhalen.
klinkt heel spannend.
net als ik hoopt ze ooit die verhalen als een boek uit te kunnen geven.
en deze komt uit de USA, Texas om precies te zijn.
staat erop dus dat was overduidelijk.
deze kaart heeft 6 dagen gereisd over een afstand van 8127 km.
op de afbeelding staat een gordeldier, die je in Texas kan vinden.
daarnaast staat Texas ook bekend om zijn olievelden, katoenboerderijen, barbecue en taco's.
Texas is zeker een gebied wat ik zou willen bezoeken als ik ooit Amerika zou bezoeken als toerist.

en dan een kleine verrassing, snel dan ik had verwacht.
vorige week stuur ik er een kaart op uit naar Latvia (Republiek Letland), ik had er nog nooit van gehoord.
goed dit kaartje op de brievenbus gedaan en tot mij grote verbazing kreeg ik 3 dagen later het bericht dat de kaart na 1582 km te hebben gereisd was aangekomen.
blij dat het kaartje is aangekomen maar zo snel had ik persoonlijk niet verwacht.
en dan was er in postscrossing 144 een kaart die naar de USA ging, ook deze is na 22 dagen 7898 km te hebben gereisd aangekomen.
de ontvangster was er blij mee toen ze deze vond tussen de rekeningen.

en dan de kaart van deze week.
die gaat naar Duitsland en zal een afstand van 208 km gaan afreizen.
de ontvanger is een Harry Potter-fan, en laat ik dat nou ook super vinden!
helaas heb ik geen kaarten van deze toverende puber maar ik dacht dat zo een eenhoorn-taart wel past in de magie van HP, het past in ieder geval wel bij het beroep van de ontvanger.
ik en mijn dochter zijn ook dol op Harry Potter, ik heb alle boeken ( meerdere keren al gelezen) en alle films (ook al vaak genoeg gezien) en daarbij heb ik ook de collectie van Fantastic Beasts redelijk up to date.
het is bijna niet voor te stellen maar de eerste Harry Potter film kwam 20 jaar geleden uit.

zo, en naar een paar rustige weken was er vandaag dan weer een bomvolle postcrossing.
dat maakt het ook wel leuk, je weet nooit wat en wanneer je iets ontvangt!
verder heb ik geen meldingen meer om te doen, rest mij dus alleen nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht deze week en graag tot de volgende keer .....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...