donderdag 11 april 2019

bye bye Canta, hello Microcar!

afgelopen week was het dan  eindelijk zo ver.
de nieuwe brommobiel werd geleverd!
we hebben er even op moeten wachten maar dan heb je ook een super leuk autootje voor je geduld.
we reden al een tijdje in de Canta, een leen auto van Welzorg.
Welzorg is een organisatie die mensen met medische behoefte aan hulp kan voorzien aan hulp middelen als eigen vervoer in de vorm van een Canta of zo als bij mij met een brommobiel (ook wel 45 km auto genoemd, maar ze rijden echt wel snel als 45 km).
het verschil tussen rijden met een brommobiel en een Canta is het rijbewijs AM, voor de Canta heb je die niet nodig en voor een brommobiel wel.
Welzorg verzorgt ook nog andere hulpmiddelen als scootmobiels, rolstoelen enzo. maar dat zijn hulpmiddelen die ik niet nodig heb, nog niet in ieder geval.

vorige week was er al contact met Welzorg om de papieren op orde te brengen voor de levering.
dat ging ook super snel, met 2 dagen had ik alle papier al binnen.
gebruiksleen contract en tenaamstelling van de nieuwe brommobiel, een Microcar, kentekenbewijs en bewijs levering van de auto.
ik ben dus geen eigenaar maar gebruiker van dit voertuig, je hebt deze dus in bruikleen voor een bepaalde tijd.
in mijn geval voor 5 jaar, daarna moet opnieuw worden beoordeeld of ik nog door mag rijden met mijn medische ongemakken.

toen moest er nog een afspraak worden gemaakt voor de levering, en dat was dus afgelopen dinsdag.
het was voor mij allemaal nog een verrassing, ik wist wel welke merk het was geworden maar welk type uit de serie van Microcar M.GO  en de kleur was nog een verrassingspakket.
"als in kind in een snoepwinkel" , zo zou ik de spanning die ik die dinsdag ochtend wel kunnen noemen.
ik had maandag de spullen al uit de Canta gehaald en nog even in de wagen opgeruimd en een doekjes langs de buitenkant gehaald.
toch wel netjes om hem zo opgeruimd mogelijk weer in te leveren, dat hoefde niet maar wilde ik zelf wel zo hebben.
je zit op zo een ochtend best gespannen, zeker als het tegen 11 uur begint te raken.
tussen 11 en 12 uur zou hij er zijn. en ook al wil je het niet, bij alles wat voorbij komt kijk je op: zijn ze er al?
dan stop er een busje van de Welzorg en een aanhangwagentje er achter, op de wagen staat de nieuwe Microcar.
het eerste wat natuurlijk opviel was de kleur: een donker blauwe!
de man komt eerst aan de deur en vraagt de sleutels van de Canta. hij gaat de Microcar uitladen en dan plaats hij de Canta erop, daarna gaan we de papieren door nemen.
in tussen doe ik al vast een bakje koffie voor hem klaar zetten.
binnen 5 minuten is hij klaar en komt binnen.
"daar was ik weer!" is het eerst wat hij zegt.
we gaan aan de tafel zitten en door lopen de papieren, daarna moet ik tekenen voor ontvangst en de regels die vast zitten aan het rijden van deze auto via de Welzorg.
deze ken ik inmiddels wel dus ik tekenen gewoon.
dan krijg ik de sleutel van de auto, super luxe. alles werkt met zo een soort van afstandbediening op de sleutel, die kan ik zelf inklappen.
hij geeft mij hand en feliciteert mij met de nieuwe auto. ik voel mij super happy.
dan wil hij nog even met mij naar buiten om een foto te maken met de auto en mij, voor hun website.
ook nemen we nog even kort alles door van hoe het werkt, maar ik zal het het boek wat er bij zit nog wel eens goed door lezen.
dan is het tijd voor hem om te gaan.
ik was blij met de leen Canta maar als ik naar het parkeervak kijk en nu de Microcar zie staan is dit toch een stukje beter.

ik heb de zelfde middag nog gereden, moest toevallig nog weg.
het rijdt heerlijk, wel is alles nog wennen. maar het rijdt top.
op zich is het ook vrij stil wat zijn geluid betreft, dit voelt niet meer als een brommobiel maar meer gewoon een kleine normale auto.
ik ben er super blij mee en ga hier zeker veel rij plezier van hebben.

tot het volgende blog ....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...