woensdag 10 april 2019

#postcrossing#148

hallo,
het is woensdag! en jullie weten inmiddels wel dat dat de vaste dag is voor 📫postcrossing.
inmiddels alweer 3 jaar, dat was vorige week op 6 april. toen ging mijn eerste kaart er uit voor postcrossing.
via postcrossing kreeg ik een leuke mailtje met de felicitaties dat ik alweer 3 jaar mee doen.
en een bedankje dat ik aan postcrossing mee doe, natuurlijk gaan we er nog mee door!
of de wereld een betere plek wordt met dat ene kaartje wat ik opstuur per week weet ik niet, maar ik denk wel dat dat ene kaartje iemand ergens weer blij kan maken.
en in een wereld waar bijna als automatische gaat is een kaartje van papier dan toch een stuk leuker en persoonlijker dan een mailtje op je computer.

gaan we door met waar het omdraait in dit blog: kaarten!!
afgelopen week had ik weer een blije mailbox met een paar leuke kaarten.
deze komt uit Taiwan en heeft een afstand van 9533 km afgelegd in 11 dagen.
ik kan weinig zeggen over de afbeelding, de tekens zijn chinees en dat kan ik niet lezen.
maar van wat ik wel eens op tv heb gezien lijkt mijn dit een straatbeeld wat je veel ziet in Taiwan.

en deze komt uit Duitsland.
de kaart heeft een afstand van 332 km afgelegd in 7 dagen.
een leuke kaar met bezienswaardigheden in de omgeving van Saarbrücken.
en hoewel ik nog nooit naar Duitsland ben gegaan om daar de toerist uit te hangen, moet ik eerlijk bekennen dat dit land best hele mooie gebieden heeft en steden om te bezoeken.
als ik alleen al kijk naar wat op deze kaart staat dan past dat wel in mijn idee van vakantie.
ik ben geen strandganger, maar zo door een stadje lopen en gebouwen als kerken en kastelen bezoek vind ik wel top.

vorige week ging er een kaartje uit naar Duitsland, en deze is aangekomen na 4 dagen 208 km te hebben gereisd.
dat was weer snel, maar dat is naar Duitsland altijd wel.
verder zijn er op dit moment geen kaarten meer onderweg, alles is aangekomen.
dus we gaan er weer een op de brievenbus doen.

en deze week gaat dit kaart op reis.
de reis zal gaan naar Rusland.
de kaart zal een afstand van 1861 km gaan afreizen.
de ontvangster van deze kaart is dol op dieren, en dan vooral paarden.
en toevallig had ik een kaart met paarden er op, dus hier zal ik haar vast blij mee gaan maken.
daar naast is mijn eigen dochter ook dol op paarden, ze rijdt zelf ook.
Arco, de haflinger waar zij op reed was blij haar weer te zien, na dat we een tijdje noodgedwongen moesten stoppen.
ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor hij het geluid van de nieuwe auto herkend?
bij de vorige wist hij precies wanneer wij het waren en begon dan al ongeduldig tegen zijn staldeur te schoppen.

en hier mee komen we alweer aan het einde van postcrossing voor deze week.
ik heb op dit moment verder geen mededelingen om met jullie te delen.
hoewel we weer tegen de zomervakantie gaan komen heb ik nog niks gepland hier voor.
ik moet nog even bespreken met mijn dochter wanneer we dit willen houden, ik denk dat het de eerste weken van augustus gaat worden. weer een late vakantie dus.
zodra ik meer bekend is laat ik het jullie weten.
voor deze week wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot volgende week ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...