donderdag 25 april 2019

cartoon me

al vanaf het begin dat ik aan dit weblog ben begonnen gebruikte ik IMVU om dingen te maken voor het weblog.
zo maakte ik een soort van alter ego in de vorm van een vrouw met rood haar, die ik gebruikte als boegbeeld van dit weblog.
met het zelfde programma maakte ik ook bijvoorbeeld de karakters uit de verhalen rond Cottonshall, zo dat er een beeld verscheen bij de personen.
de persoon die ik als boegbeeld gebruikte voor mijn weblog leek niet op mij, ik gebruikte dit gewoon als een foto voor bij het blog omdat ik mijn zelfs als de persoon achter het blog niet wilde laten zien.
tot een paar jaar geleden, toen liet ik wel een foto zien van wie ik werkelijk was, maar de bewerkte plaatsje van de persoon bleven wel gewoon.

DAG IMVU, HELLO ZEPETO
maar naar bijna 10 jaar is het tijd voor verandering. dus gaan we wat nieuws proberen.
IMVU gaat niet weg, er zullen heus nog wel dingen gemaakt worden via dit programma.
maar via ZEPETO , in de app store te vinden en je kan het zelf op je telefoon of tablet zetten.
er nu een soort van cartoon versie gemaakte van mij.
via de nieuwe app heb ik verschillende mogelijkheden om als een cartoon versie van mijzelf dingen te doen en te maken.
zo kan ik bijvoorbeeld filmpjes maken met de cartoon versie van mij. of ik dat ooit ga doen? ik weet het nog niet.
wel kan ik wederom leuke plaatsjes maken via dit ZEPETO,  maar daar naast gebruik ik nog andere apps om verschillende dingen te kunnen maken.
wel een kleine tip als je het zelf ook wil gaan uit proberen: log in en uit met de app.
log in als je het wil gebruiken maar log uit als je wil stoppen! dit bespaard zeker heel wat batterij verbruik van je toestel.
tijdens het gebruik van deze app zal je best wel merken dat het aardig wat batterij kan gebruiken,.
om je personage te kleden en zo heb je munten nodig om deze aan te kleden. deze munten kun je verdien met gratis spelletjes en bepaalde spelletjes moet je op inzetten, in de hoop wat te winnen.
ook zijn er dagelijkse opdrachten waar je munten mee kan verdienen.
maar het ligt aan jezelf hoe uitgebreid je het wil gebruiken en wat je er aan wil besteden.

een idee komt van mijn dochter, zij vindt dat er ook wel een gelijkenis zit tussen mij en de cartoon versie.
ik zelf zie het nog niet zo maar dat komt misschien nog wel.
voor nu vindt ik de cartoon versie er wat jeugdiger uit zien als de real me.
je maakt een selfie van je gezicht en aan de hand daar van maakt ZEPETO een cartoon versie van jouw.
deze kun je wel handmatige verder bewerken maar meer rimpels rond bijvoorbeeld je ogen dat kan weer niet.
je maakt dus eigenlijke van je oudere ik een jeugdige ik.
een stuk makkelijker en goedkoper als plastische chirurgie, want daar zou ik dus voor mijzelf nooit aan beginnen!

we gaan dus kijken hoe dit verder gaat verlopen met de cartoon me.
ik doe nog geen beloftes dat het blijft, maar we gaan eens kijken wat we er allemaal verder mee kunnen gaan doen en of het ook bevalt!

tot het volgende blog ....







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...