vrijdag 5 april 2019

Star Stable #2: foutje of niet?

je kent ze vast wel als je een spel speelt, van die dingen die je ziet en je afvraagt: is dit nou een foutje of niet.
soms heb je ook van die dingen die niet logische zijn, oké het is een spel maar toch blijft het onlogische.
dit kan in ieder spel zijn wat je speelt, ik speel bijvoorbeeld StarStable, een online paardenspel.
en dit zijn een paar van die dingen in het spel waar je zeker de vraag bij hebt: foutje of niet?


zwevende Maya
het is misschien nog niet iedereen op gevallen, ik zag het ook bij toeval.
maar Maya, de stalhulp in Moorland lijkt een beetje in hogere sferen te zijn.
of is ze gewoon super enthousiast om te mogen werken met al die paarden?
zij is zeker niet de enige die last heeft van zwaartekracht.
hebben jullie wel eens gelet op de wedstrijdlijnen bij bijvoorbeeld Valedale?
en dan bedoel ik de bak bij achter de stal waar paarden te koop zijn.
als je voor de lijn gaat staan en goed kijkt, lijkt deze boven de weg te zweven.
tja, het lijkt mij niet echt te kloppen dat dit zo is, maar ik kan mij best voorstellen dat het ook best lastig is om zo een spel helemaal goed kloppend en passend te hebben.
het ziet er in ieder geval wel grappig uit.


de poort van Jarlaheim
de deuren? welke deuren? de hangwerken van de poortdeuren zien we wel maar de deuren zelf zijn spoorloos of gewoon onzichtbaar geworden. of is dit misschien het werk van de Dark Core? de magische krachten van Pandoria die Jorvik heeft bereikt? hoe dan ook de deur is weg!
het gekke is dat aan de andere kant van Jarlaheim, als je richting de Jorvik stallen gaat de deuren er daar wel in zitten en ook zichtbaar zijn.
lijkt mij ook een klein foutje, technische gezien kan je het hangwerk zo hebben hangen zonder deur maar de logica van het slot is dan wel weg.


de wegwijzer
als je naar de vergeten velden rijdt bij Jarlaheim dan heb je een bepaald punt waar je een wegwijzer tegen komt.
deze is wel heel bijzonder: de naam valt namelijk een stuk buiten het bordje!
iets wat toch wel erg vreemd overkomt, al zeg ik het zelf.
ooit er aan gedacht het bordje iets groter te maken zo dat de verhouding van naam en bord weer kloppen.
dit is dus zo een foutje wat niet logisch overkomt. 
toch wel een foutje wat opgelost zou moeten worden om het weer logische te maken.
want deze kan echt niet.



bushaltes
als je naar de stad wil om te shoppen kun je nu op verschillende plekken een bus nemen.
handig maar de logica daar van is ver te zoeken.
want hoe kan de bus daar komen?
ja, ik weet het, het is maar een spel!
maar neem nu bijvoorbeeld de bushalte in New Hillcrest, via Zuiderhoef gaat niet, je kan de boot nemen vanaf Fort Pinta naar Zuiderhoef maar de haven uit is toch lastig, want ik zie een bus nooit de trappen nemen.
via Crescent Moon dorp zal ook niet gaan want de brug naar New Hillcrest is kapot en springen als een paard doen bussen nou niet echt.
oké, het is maar een spel, maar ik kon het toch niet na laten om de logica hier achter uit te puzzelen.


1 april 2019
de meeste hadden denk ik wel door dat afgelopen maandag de grap met paarden die auto waren geworden een 1 april grap was vanuit StarStable.
StarStable kreeg de naam CarStable voor een dag.
ik vond het eigenlijk best wel grappig.
zeker ook omdat je met de auto een race kon doen en over van alles heen kon springen.
het was dan misschien een grap maar het had van mij best iets mogen zijn wat bleef, ik en mij dochter reden letterlijk als auto over de weg en off road gingen we te paard.
dit was dus zeker geen foutje en ook niet onlogische, maar gewoon een 1 april grap die wat mij betreft best geslaagd was.

tot het volgende blog ....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...