woensdag 28 juni 2023

postcrossing#353

het is het midden van de week, woensdag en inmiddels is dit een vast ritueel geworden op de woensdag: 📬postcrossing!
alweer 7 jaar geleden dat ik hiermee ben begonnen en ik vind het nog steeds erg leuk om te doen.
ik heb ook al vele winkels bezocht om kaarten te zoeken en ook online heb ik een paar leuke winkels gevonden.
www.postcardsfromessie.nl is zo een leuke online winkel. soms krijg je ook wat extra's bij je bestelling.
dit keer had ik een paar leuke letter-kaarten gehad die mijn naam vormde. ik ga zeker op zoek naar een lijst om deze in te gaan doen en als we eenmaal verhuisd zijn wil ik deze ophangen. we willen dan een hoek of kamer als werkplek inrichten en daar wil ik die dan ook gaan ophangen.
maar voor nu heb ik zeker weer een paar leuke kaarten om te gaan versturen.
zo heb ik een set met het thema lezen, ik heb een set met jonge dieren en een paar Holland toeristen kaarten.
ook heb ik washi-tape genomen om de kaarten te versieren. een met katten, een met duiven en een spring afbeelding van lammetjes, konijnen en bloemen. 
we kunnen de komende tijd weer vooruit, maar bij Essie is er altijd wel iets leuks om te bestellen. 

gaan we door van post om te versturen naar post die is ontvangen.
en er was post deze week, deze kaart rolde op de deurmat.
de kaart komt uit Duitsland en heeft een reisje van 225 km gemaakt in 3 dagen.
ik heb het al vaker gezegd dat de reis tussen Nederland en Duitsland vaak niet zo lang is.
de afzendster schreef blij te zijn dat het weer langer licht is en zo te genieten van de zomerdagen.
ze wandelt graag samen met haar moeder en zus, genoeg mooi plekjes om te ontdekken schreef ze.
of ze genieten met de familie in de tuin van een heerlijk barbecue. 
genoeg mooi plekjes om te ontdekken schreef ze.
mooie zomerdagen hebben we zeker maar genieten in de tuin zit er voor mij niet in. de buren zijn aan het verbouwen dus de rust om te geniet is er even niet.
gelukkig is dit maar tijdelijk, dus wie weet dat er nog een paar mooie dagen gaan komen en we ook nog kunnen genieten van een barbecue. 
ik vind de kaart in ieder geval er mooi, ik zou het zeker niet kunnen om zo een zandkasteel te bouw. 

verder is er niets om te melden, er zijn nog twee kaarten onderweg.
uit postcrossing 346, een kaart naar Rusland, die is nu 51 dagen onderweg.
en in postcrossing 352, vorige week, ging een kaart naar Hong Kong en deze is nu 9 dagen onderweg. 

en zoals elke week komt daar weer een kaartje bij en dat is deze geworden. 
deze kaart is onderweg naar Finland en gaat een reisje maken van 1607 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
de ontvangster van deze kaart is lerares in de Finse taal en literatuur en woon in de buurt van Helsinki. ze hou van boeken, muziek en de natuur, het buitenleven en mijn corgi-hond.
mooie postzegels wordt ook erg gewaardeerd. nou, met de postzegels die ik gebruik zit ze goed. ik wil ze niet gelijk mooie noemen maar uniek zijn ze wel.
vanaf deze week gaan de nieuwe postzegels in gebruik van Sugar de roze fee met haar skateboard.
er waren wat tips voor kaarten en een van de nieuwe kaarten kwam daar voor in aanmerking: boeken.
een sprookjes achtige kaart met het thema die aansluit op lezen en boeken. 
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing.
we gaan aftellen naar de vakantie, we hebben nog 5 weken te gaan. 
inmiddels hebben we hier al een paar warme dagen achter de rug, voor nu is het weer wat koeler geworden maar nog steeds aangenaam. warm genoeg om zonder jas of vest naar buiten te gaan. 
voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...