donderdag 1 juni 2023

how’s life #12

Het is nog niet zo lang geleden dat we een How's life hadden maar ik heb nog wel een paar dingen die ik met jullie wil delen.
En een week of drie gelden gebeurde er iets waar je als blogger en schrijver een zenuwinzinking van zou krijgen.
Ik werk veel op mijn laptop maar heb ook verschillende dingen op mijn mobiel staan. 
Voor mij is mijn mobiel meer een mobiele tablet op handformaat, stop hem in je tas en je kan overal werken. 
Er stond dus veel op voor het weblog, maar ook andere sociale media platformen en bepaald werk voor mijn verhalen die ik schrijf. 
Maar als je telefoon een error heeft en niks meer doet en je moet resetten als de enige oplossing, in de hoop dat het weer gaat werken dan voel je al aan dat al je werk verloren zal gaan. En niet alleen van werk maar ook privé foto's die er op stonden.
Veel stond gelukkig ook op de laptop, dus helemaal verloren is het dus niet. Oké, niet alles heb ik terug maar de schade is te overzien. Veel van mijn privé foto's stonden gelukkig al veilig op een USB stick, dus dat is een opluchting voor mij. 
Blij ben ik er niet mee maar mijn telefoon deed het weer en mijn hart deed het ook nog.
Daarom ben ik maar gaan investeren in een tablet om daar mobiel op te gaan werken en mijn telefoon te laten waar het voor is: bellen, sms'en en de simpele dingen om even op je Instagram of facebook te kijken, de rest doe ik via een tablet nu. Dat geld ook voor spelletjes en zo. 
Ik kan je wel zeggen dat dit soort dingen niet goed zijn voor je hart en hoofd. 
De week daarna ben ik vooral druk geweest om alles weer op orde te krijgen, mapjes maken met je werk en zo, zodat je alles zoveel mogelijk kan door laten gaan. 
Veel van de bewerkingsprogramma's staan nu ook op de tablet, helaas niet alles dus er zullen in de toekomst een paar aanpassing in bewerking gaan plaats vinden. 
Het is niet anders, dit had ik nooit verwacht. Mijn telefoon is net een jaar oud, maar ik heb wel meerder berichten gevonden van mensen die het zelfde probleem hadden met het type telefoon zoals ik die heb. (Samsung A32) 
Nou ja, het is schrikken als het gebeurd en je raakt in de stress, maar je bent ook al snel bezig om alles te herstellen en voor je het weet heb je de boel weer bijgewerkt en merkt je niets meer van de dingen die verloren zijn gegaan. 
Oké, die paar privé foto's misschien die zo leuk waren maar daar komen vast weer andere leuke foto's voor terug. 

DonutDag van het Leger des heils
Elke eerste vrijdag van juni is het DonutDag! 
DonutDag is een buurtfeest. Je krijgt gratis donuts van Donut Worry Be Happy bij meer dan 80 buurthuiskamers van het Leger des Heils door heel Nederland. 
Je kan een lekker kopje koffie of thee komen drinken en krijg dan heerlijke Donut erbij die worden gesponseerd door Donut Worry Be Happy.
Dit jaar is de DonutDag op 2 juni, en dat is morgen al! 
Ik sta morgen ook in de koffiekamer van het Leger des Heils, Lood 3 in Sint Maartensdijk.
Dit is voor mij de derde keer dat ik DonutDag mee maak sinds ik bij de kringloopwinkel van het Leger des Heils werk. 
Welke Donuts we hebben is altijd een verrassing, de Donuts met speculaas vinden de meeste van mijn collega's erg lekker, ik zelf ben meer van de disco-sprinkles. Vorige jaar hadden we die wel maar die met speculaas niet. 

vakantie 2023
We hebben nog iets minder  dan 9 weken te gaan tot aan de zomervakantie, dan gaat het weblog er twee weken van tussen. 
De vakantie staat dit jaar gepland van 1 tot en met 21 augustus. 
De hele maand Augustus zal verder rustig zijn met blogs, maar dat is inmiddels al een paar jaar zo. 
Verder is het weer zoals altijd, in week 31, postcrossing 358 zullen er twee kaarten worden verstuurd. en in week 34, postcrossing 359 hetzelfde. Dan blijft de teller gelijk aan 1 kaart per week.
En verder is het even kijken wat ik nog kan gebruiken voor die maand. 
De blogs van ‘ik lees’ en kattenstreken komen te vervallen, die zijn er weer in de maand september. Voor StarStable prietpraat moet ik even afwachten wat we kunnen verwachten en hoe die datum een beetje uitkomt met mijn vakantie. Het kan zijn dat ik nog voor de vakantie een blog kan posten, dat is dus nog even afwachten.

grote plannen hebben we niet dit jaar. 
Voornamelijk thuis, we krijgen dan wel weer mijn ex over de vloer met zijn gezin. Dat is altijd gezellig. Ondanks de problemen van vorig jaar laat ik hem dit jaar toe om te komen, maar een verkeerde opmerking of wat dan ook en ik ga los! 
Het draait niet alleen om hem, zijn vrouw en kinderen zijn er ook en die vind ik een stuk belangrijker als hem.
We willen even naar de kringloopwinkel, mijn vriendin (zijn vrouw) wil daar graag eens rond kijken en misschien dat we nog wel iets anders kunnen gaan doen, het hangt denk ik ook een beetje af van het weer. 
Verder hebben we nog steeds het plannen om naar Diergaarde Blijdorp te gaan, we hadden het alleen even uitgesteld door het gedoe met mijn telefoon. Maar we gaan nog wel! 
En misschien dat we ergens in september toch nog een dagje Efteling gaan doen.
We hebben het gemak dat wij buiten de schoolvakanties om kunnen gaan. 

En hiermee komen we aan het einde van dit blog.
We zijn weer bijgepraat.

tot het volgende blog ... 

 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...