woensdag 31 mei 2023

postcrossing#349

er is alweer een week voorbij, dus tijd voor een nieuwe postcrossing! 
afgelopen week had ik even een klein probleempje met mijn laptop, dat is gelukkig weer opgelost. maar daar hield het niet op.
Google Blogger heeft ook een probleem en dat kan ik niet oplossen. 
je kan momenteel geen foto's uploaden naar je blog en dat is niet heel handig als blogger. 
je krijgt een melding dat je moet aanmelden op te kunnen uploaden, wat niet klopt omdat je al bent ingelogd om te kunnen werken aan Blogger.
nu heb ik wel een oplossing gevonden die ook werkt maar handig is dat ook niet, maar voor nu is het even een uit komst om toch door te kunnen werken. 
laten we hopen dat Google Blogger dit gauw heeft opgelost.

gaan we door met postcrossing, want daar gaat het om in de blog. 
en deze week hadden we wederom een blije brievenbus.

dit kaartje kwam binnen rollen, het kaartje komt uit Singapore en heeft een reisafstand van 10.561 km in 24 dagen. 
over de afzender kan ik weinig zeggen, er stond weinig geschreven over zichzelf.
de vraag op de kaart is best intens, het antwoord van de afzender was voor zijn huisdieren.
ik zelf zeg voor mijn dochter, maar het zal niet onbegrijpelijk zijn dat je als moeder zegt dat je jezelf zou opofferen voor je kind of kinderen. 
hoe wel het een simpel kaartje is het zeker een leuke kaartje, met een vraag die je best doet nadenken over bepaalde dingen in je leven. 

en dan was er nog een andere kaartje wat binnen was gekomen en dat is dit kaartje.
dit kaartje komt uit Rusland en heeft een reistijd van 26 dagen over 2227 km.
en dat klopt eigenlijk niet helemaal, ik zal het uit leggen.
ik had een klein probleempje met mijn laptop waardoor ik even niks kon doen, en omdat ik ook nog mijn diensten had bij de kringloopwinkel was de kaart even blijven liggen, 2 dagen. niet zo heel lang dus. 
de afzendster van deze kaart schreef dat ze het lezen van mijn account pagina prettig vond en dat zij zelf ook een boek heeft geschreven over postcrossing.
het boek is nog niet uitgegeven, maar het heeft haar wel door een moeilijke periode geholpen. 
ik vind persoonlijk als schrijfster het best een super leuk idee: schrijf een boek over postcrossing, wat voor kaart verstuur je en wat voor kaarten krijg je terug. ik zou zelf ook een stukje schrijven over de soms belachelijk eisen die mensen stellen voor kaart die ze willen en juist niet willen.
en de afbeelding is hele maar mijn ding: lekker lui lezen! 

dan zijn er nog kaarten onderweg. 
zoals uit postcrossing 345, een kaartje naar China, deze is nu 30 dagen onderweg.
in postcrossing 346 ging er een kaartje naar Rusland, deze is nu 23 dagen onderweg.
en dan vorige week, postcrossing 348, een kaart naar de USA, deze is nu 9 dagen onderweg.
en daar gaan we nog een kaartje aan toevoegen.

dit is de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
de kaart is onderweg naar Wit Rusland (Belarus) en zal een reisje gaan maken van 1587 km voor het op zijn bestemming is.
de ontvangster van deze kaart studeert nu af aan de moeilijkste universiteit van mijn land. in juli ontvang ze haar diploma van programmeur, maar in de toekomst wil ze het beroep van UI/UX-designer gaan uitvoeren. 
en dat heeft te maken met software en programma's voor computers. 
gefeliciteerd met het behalen van je diploma! 🎉
er was een leuke lijst met kaarten die ze graag wil ontvangen, helaas was er ook een met kaarten die ze zeker niet wilde. ik begrijp best dat niet alle kaarten een voorkeur hebben, maar vergeet niet dat postcrossing daar voor is bedoeld. 
ik zag dat ze koeien leuk vond dus deze kaart met Hollandse koeien zal vast wel in de smaak vallen. 
verder las ik dat ze helaas ook te maken heeft gehad met negatieve reacties op de oorlog tussen Rusland en de Oekraïne. je kan niet een bewoner van een land aanspreken op de keuze van de politieke leiders van hun land. blijkbaar zijn er toch nog postcrossers onder ons die het nodig vinden om ongepaste opmerking te maken. heel spijtig. 

en hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing. 
het was even knip en plak werk om de boel op orde te krijgen maar het is gelukt. hopelijk is het probleem snel opgelost. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...