woensdag 10 mei 2023

postcrossing#346

hallo, het is weer woensdag en dat betekent tijd voor 📬postcrossing!
en we hebben deze week weer wat leuke dingen om te melden. zo was er post en er komt weer een nieuwe reeks postzegels aan. 


ik heb het vorige week al gezegd, en ik heb ze inmiddels binnen. en ik persoonlijk vind dit de mooiste postzegel uit de reeksen die we tot nu toe hebben gehad.
zeg nou zelf: deze afbeelding op een postzegel is toch mooi? 
jammer dat de meeste postbedrijven een stempel over de postzegels zetten. ook dat snap ik ook wel weer, in verband met hergebruik en zo, maar toch. jullie snappen mij waarschijnlijk wel. 
voor nu staat deze dus op de komende reeks met nieuwe postzegels.
voor later komt deze ook als ansichtkaart in de Redbubble shop te staan. 
vandaag en volgende week zijn het nog de huidige reeks, maar vanaf postcrossing 348 komen deze op de kaarten die er op uit worden gestuurd.


er was post deze week, dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 448 km afgelegd in 65 dagen voor dat ik hem had.
en als je kijkt naar de afstand en waar de kaart vandaan komt, dan is de grote vraag waarom het 65 dagen heeft geduurd voor ik hem had? 
een oud medewerker zei mij dat de kans groot is dat de kaart in een sorteerbak heeft gezeten en niet goed is gekeken of de bakken leeg waren. 
maar goed, het belangrijkste is dat de kaart bij mij is aangekomen. 
op de kaart staat een afbeelding van de wijk Haight-Ashbury in San Francisco 1944. 
ik ben verder niet bekend met San Francisco, maar het is Amerika en daar ben ik dol op. 

er was nog meer post, deze kaart komt ook uit Duitsland en heeft ook een reisafstand van 448 km maar dan in 5 dagen. dat is een stuk snel dan de vorige kaart. 
en deze kaart is gestuurd door een duo, broer en zus. ze zijn half Duits en half Kroatisch, hun vader komt uit Zadar. 
ik weet niet of ze als vluchteling in Duitsland wonen of dat ze daar al woonde. en dat maakt verder ook niet uit. 
ik sluit mijn aan bij het standpunt van deze twee: dat de oorlog in Oekraïne voorbij mag zijn. 
ik hoop dat eventuele familie en vrienden die nog in de Oekraïne wonen veilig zijn. 
op de kaart staat een afbeelding van het Capitool in Washington D.C. 


gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurd en dat is deze kaart geworden.
het is er eentje met een ontwerp van mijzelf en is ook te vinden in de webshop van Redbubble. 
deze kaart gaat naar Rusland en gaat een reisje maken van 2227 km maken. 
de ontvangster van deze kaart houd van fotografie, boogschieten en paardrijden. ook van leest ze graag of  Netflix kijken.
en ze heeft een hond, het ras is Petit Brabancon. ik eknde deze soort niet dus ik het het opgezocht.
en dit is een kruising van een king charles spaniël en een mopshondje en zo is dit ras ontstaan. ze zien er wel erg schattig uit, dat geef ik heel toe. 
ze is met iedere kaart blij maar op het lijstje met tips stond illustraties. ik had nog een paar kaarten van mijn eigen illustraties dus ik dacht dat ik er wel een van kon versturen. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en zo zijn we aan het einde gekomen van deze postcrossing. 
we zijn hier al bezig met de voorbereidingen voor de zomervakantie, die is vast altijd hier de eerste 3 weken van Augustus. 
ik ben alleen er nog niet helemaal over uit of ik dit jaar 2 weken of 3 weken het weblog offline ben. de hele maand Augustus zal een rustig maand zijn met blogs dat kan ik wel zeggen. 
de invulling is nog even een verrassing. 
binnenkort gaan we een dagje naar diergaarde Blijdorp in Rotterdam en ik hoop daar een paar leuke kaarten te kunnen vinden voor postcrossing. we zullen het zien als we daar zijn. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...