donderdag 18 mei 2023

kattenstreken#70

de clan is nu al weer een tijdje met zijn drieën.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

bal van de hond
ik heb geen idee waar ze hier in huis momenteel last van hebben maar ze zijn erg speels aangelegd de afgelopen weken. 
en dan vooral met de bal van onze hond Beertje. 
die is daar dan weer minder blij mee als een van de katten zijn bal heeft gejat. 
Frodo heeft wel vaker van dit soort momenten. het is meestal maar van korte duur. 
meestal al Beertje naar hem toe loopt dan laat hij de bal al los en gaat er vandoor. 
niet dat Beertje iets zou doen, maar zo is Frodo gewoon de laatste tijd. hij lijkt de rust meer op te zoeken en niet meer dat vol er in duiken. hij loopt eerder weg. 

dat hij niet de enige is die de bal jat bewijzen Nala en Raya. 
die kunnen dan wel weer samen spelen en hebben vaak ook geen zin om de bal los te laten voor Beertje. 
Raya gaat zelf nog een stapje verder, die is dus zo dat als Beertje zijn bal probeert te pakken ze naar hem uithaalt. 
laat ik het erop houden dat haar richt vermogen erg goed is en ze niet gauw mist als ze uit haalt.
ik kan dat zeker niet toe staan, het is de bal van de hond, ze hebben zelf ook wel balletjes en nog andere speeltjes maar de speeltjes van de hond lijken toch leuker te zijn. 


wat doe je?
geen idee wat hier nou eigenlijk gaande was, maar mijn dochter maakte de foto's van Raya.
het enige wat ik nog van dit moment weet is dat ik mijn nagels aan het knippen was. dit was nog voor dat ik bij de pedicure ben geweest voor de behandeling van mijn nagels. 
door de schimmelnagels die ik heb, groeide mijn nagels ook erg raar en ik knipte dat zelf een beetje bij.
ik was hier mee bezig toen mijn dochter deze foto's maakt van Raya. 
ik heb een handwerk-box naast de bank staan met een deken erop, hier ligt ze soms ook op te slapen.
op de leuning van mijn bank zal wel een nagelknipper hebben gelegen en een vijl, en ik gok dat ze daar op reageerde als ik die pakte of zo.
wel grappig dat ze probeerde om om het hoekje van de bank te kijken naar wat ik deed. van waar de box staat kan ze nooit om het hoekje kijken maar het ziet er wel grappig uit. 
wat kan ik zeggen: Raya blijft een apart beestje. 

de kleine dief 
en dan tenslotte nog even deze onderzetters van Harry Potter.
vorige maand had ik jullie de foto laten zien van mijn keukenkast die ik met een kinderhaakje en een touwtje dicht moet binden omdat ze hier in mij kast inbreken.
deze onderzetters zijn een doelwit van Raya, ze pakt er gewoon een op en wandelt er mee weg. 
ze doet er verder niet zo heel veel mee, maar ze pikt ze dus wel iedere keer van de tafel. ik heb het al gehad dat ik boven onder mijn bed van die dingen kon vinden.
dan heeft ze blijkbaar ook nog voor keur, het is altijd de rode die al eerst verdwijnt. deze zit vol met afdrukken van haar tandjes. met als gevolg dat ik ze onderzetters niet langer op de tafel laat liggen als ze niet worden gebruikt. ze liggen nu in de boekenkast en als ik er nodig heb dan pak er er wel een, en na gebruik terug op de stapel. 
als je denkt dat dit en de keukenkast het enige is dan moet ik je teleurstellen, ik heb er nog eentje die inbreek-proef is gemaakt voor de katten. 
daar de volgende keer meer over. 

en hier mee zijn we alweer aan het einde gekomen van deze kattenstreken.
volgende maand (juli) hebben we nog een kattenstreken en dan is het wachten tot september tot de volgende. in de maand augustus is er geen kattenstreken in verband met de zomervakantie en die staat dit jaar gepland 5 tot 20 augustus, daar later meer over.
voor nu zeg ik, namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...