donderdag 11 mei 2023

opknapbeurt voor mijn voetjes #1

ik loop inmiddels al een jaar of twee, misschien al drie met verschrikkelijke lelijke voeten.
of liever gezegd: mijn teen nagels zien er niet uit. 
ik heb van alles zelf geprobeerd maar het lijkt allemaal niet te helpen dus heb ik de stoute schoen uit getrokken en heb een afspraak gemaakt bij een pedicure om mijn te helpen om mijn voetjes zomer-klaar te maken en weer met blote voeten in sandalen of slippers te lopen. 
in de komende maanden hou ik jullie op de hoogte van hoe de behandeling gaat verlopen en ik weer een paar beter uitziende voeten krijg dan wat ik nu heb. 


dit zijn mijn voeten hoe ze er nu uitzien. Niet geweldig dus.
een paar jaar geleden ging het fout. mijn nagels begonnen wat in te groeien en ook omhoog te groeien en ze kregen een gele kleur.
inmiddels weet ik dat het schimmelnagels zijn en echt behandeld moeten worden. 
hoewel ik vrees heb voor pijn en bloed, ik kan namelijk niet zo goed tegen bloed, heb ik toch mijn buurvrouw aangesproken en haar gevraagd of zij er wat mee kan.
mijn buurvrouw is pedicure en zij wist er wel raad mee. om te voorkomen dat ik ging krabbelen, maakte ze gelijk een afspraak voor mij. 

en daar zaten ik dan drie weken geleden voor de eerste behandeling. ik was bloed nerveus.
ik had wat filmpjes zitten kijken en dat kan je beter niet doen. wat je daar ziet komt niet altijd overeen met wat ze echt gaan doen en zoals mijn buurvrouw ook zei: je nagels zijn dan zo ver verpest dat je dat soort scenario's krijgt. 
ze begon met mijn voeten in te smeren, wat precies weet ik niet vergeten te vragen maar ik gok ontsmettingsmiddel. 
toen pakte ze de elektrische vijl erbij om de dikke nagel af te vijlen tot een normale dikte. ik kreeg vrees, maar je voelt dat niet echt. je voelt het wel maar niet pijnlijk of dat het kietelt of zo. 
daarna werkte ze de zijkant van mijn nagels wat bij met een andere vijl om vervolgens de zijkant los te halen om ingroeien tegen te gaan. bij de grote teen heeft ze iets er tussen gestopt zodat de nagel niet meer kan ingroeien. 
blijkbaar is dat een fout die ik had gemaakt, hoe goed ook bedoeld. nooit de hoekjes knippen en de nagel kort houden. hierdoor kan je nagel niet meer over je top groeien en gaat het ingroeien. 
vervolgens is de onderkant van mijn voeten gaan vijlen tegen de eelt, hoort erbij maar dit was echt even proberen mezelf in bedwang te houden. het kietelt en daar kan ik niet tegen onder mijn voeten. het dikkere eelt onder op mijn hielen sneed ze weg. voel je verder ook weinig van. 
nadat ik allemaal te hebben gehad, voelde ik mijzelf al rustiger dan toen ik binnen was gekomen, het viel reuze mee.
ze ging verder met een scrub te smeren op mijn voeten want ik had hele droge voeten en op deze manier kwamen de losse velletjes nog meer los.
toen kreeg een om mijn voeten warme doeken gewikkeld, waarom kan ik je niet zeggen maar het hoorde erbij. 
ik moet wel zeggen dat ik mijn voeten voelde ontspannen met die warme lappen er zo rond. een hele nieuwe ervaring die ik best aangenaam vond. 
als afsluiting van de behandeling kreeg ik een laagje over mijn nagels gezet die werd gedroogd met een warmte lampje.
deze laag bevat een middel om de bacteriën van de schimmelnagel tegen te gaan. 
en hiermee kwam de eerste behandeling ten einde. 

ik heb ook nog een flesje voor thuis erbij gekocht om de schimmelnagel te behandelen. dit gebruik ik minimaal één keer per dag, het zou twee maal daags moeten maar dat wil er hier nog al eens bij inschieten door te chaos en drukte van andere dingen. 
ik zal jullie daar in het volgende blog meer over vertellen en hoe de stand van zaken dan is met mijn nagels.
ik heb een nieuwe afspraak staan voor 1 juni, dan gaan we verder met de behandeling, dat is dan ongeveer 6 weken na de eerste behandeling.
verder heb ik ook nog een klovenzalf die ik 1 á 2 keer per week mag gebruiken om mijn voeten mee in te smeren tegen de droge huid. lekker insmeren, even sokken aan en met de voetjes omhoog even een serie of film kijken om een van de streamingsdiensten. dan kan intussen de zalf in je voeten trekken. 
ik zal beide producten met een foto dan delen. 

heb jij ook last van schimmelnagels? ik begrijp dat je je misschien er voor schaamt, had ik ook. maar dat is helemaal niet nodig. 
mijn buurvrouw heeft een eigen praktijk waar ze werkt als pedicure maar ook als masseuse.
meer weten kijk dan eens op haar website: 


(*de praktijk is in omgeving van het eiland Tholen.)


wordt vervolgt  in een blog op donderdag 8 juni!

tot het volgende blog ... 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...