woensdag 17 mei 2023

postcrossing#347

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en afgelopen week was een week waar je als blogger en schrijver een zenuw inzinking krijgt.
ik werk veel vanaf mijn telefoon, voor mij is mijn mobiel meer een mobiele tablet op handformaat, stop hem in je tas en je kan overal werken. 
er staat dus veel op voor het weblog, maar ook andere sociale media platformen en bepaald werk voor mijn verhalen die ik schrijf. 
maar als je telefoon error heeft en niks meer doet en resetten de enige oplossing is, in de hoop dat het weer gaat werken dan voel je al aan dat al je werk verloren zal gaan. 
en niet alleen van werk maar ook privé foto's die er op stonden.
veel staat gelukkig ook op de laptop, dus helemaal verloren is het dus niet. 
daarom ben ik maar gaan investeren in een tablet om daar mobiel op te gaan werken en mijn telefoon te laten waar het voor is: bellen, sms'en en de simpele dingen om even op je Instagram of facebook te kijken, de rest doe ik via een tablet nu.
dat geld ook voor spelletjes en zo. ik kan je wel zeggen dat dit soort dingen niet goed zijn voor je hart en hoofd. 
de komende dagen ben ik vooral druk om alles weer op orde te krijgen, mapjes maken met je werk en zo, zodat je alles zoveel mogelijk kan door laten gaan. 
veel van mijn privé foto's stonden gelukkig al veilig op een USB stick, dus dat is een opluchting voor mij. 

en na alle ellende van afgelopen week gaan we door met waar het omdraait en wat gelukkig ook allemaal kan door gaan: postcrossing! 

en afgelopen week was er weer erg leuke post zoals deze kaart.
de kaart komt uit Ierland en heeft een reisafstand van 805 km in 10 dagen.
het handschrift was moeilijk te lezen en ik heb er ook niet alles uit kunnen halen van wat er was geschreven.
ik heb meegekregen dat de afzender op een boerderij woont met zijn moeder, en hij diabetes type 2 heeft. de rest is onduidelijk voor mij. (sorry)
de kaart heeft een afbeelding van het landschap van Killarney. 
Killarney is een stad in Ierland gelegen in het graafschap Kerry. Ja, dat heb ik opgezocht via Google.
ik zelf ben nog nooit in Ierland geweest maar de natuur daar vind ik geweldig. 

en er kwam nog meer post, zoals deze kaart.
deze kaart komt uit de USA en heeft een reisafstand van 6616 km in 10 dagen. 
en de afzendster schreef het al, maar ik had het al gezien, deze kaart komt uit de webshop van Redbubble. 
Nee, niet die van mij maar iemand anders. 
op de kaart staat een afbeelding van de Chicago skyline by night. 
het ziet er schitterend uit, ik begin al een aardig lijstje te krijgen van plaatsen om te bezoeken als ik een trip naar de USA ga maken. dat duurt nog even, want dat is mijn pensioenplan.
de afzendster is al een tijdje met pensioen en genieten van tuinieren, lezen en reizen.

en dit is de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
hij hoeft niet zo heel ver te reizen, hij gaat naar Duitsland en zal een reisje gaan maken van 395 km.
de afzender van deze kaart komt uit een plaatsje waar van de kathedraal die behoort tot het UNESCO Werelderfgoed.
verder heeft hij een aardige lijst aan plaatsen die hij heeft bezocht op de wereld. 
zijn hobby's zijn postzegels en munten verzamelen, lezen en voetballen en tijd met zijn kinderen door brengen. 
nu stond er een lijstje met dingen die de ontvanger leuk vind, helaas heb ik heel weinig van die kaarten en de kaarten die hij liever niet krijgt heb ik genoeg, dus het was een puzzelen wat nou het beste zou kunnen.
ik ben maar gegaan voor de alfabet kaart van deze maand, het is in ieder geval geen hond of kat. 
op deze kaart staat een prentje van een kwartel en het grappige is dat mijn schoonvader een volière had waar deze beestje ook in rond liepen. mijn dochter probeerde deze altijd te vangen toen ze klein was en met op de volière in mocht, maar de beestjes zijn er snel dus vangen lukt nooit. 
we gaan het verder afwachten hoe deze kwartel wordt ontvangen. 

en hiermee zijn we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
de komende dagen zal ik nog wel druk zijn om alles op orde te krijgen, dus dat wordt druk met het weblog zijn, werken bij de kringloopwinkel en mijn huishouden bij houden. gelukkig is de tv niet zo heel veel, kan ik in de avonduren nog wat werk doen.
en omdat de sommige collega's al met vakantie zijn werk ik nog extra diensten in de kringloopwinkel, genoeg om te doen dus. 
voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...