woensdag 24 mei 2023

postcrossing#348

welkom bij een nieuwe postcrossing.
afgelopen week was een drukke week, ik ben druk geweest om de schade van mijn verloren werk te herstellen.
ik zei het vorige week al dat mijn telefoon een behoorlijke error had, geluk heeft die het overleeft maar mijn werk en zo niet.
veel heb ik van de laptop terug kunnen zetten, maar helaas moest ik ook dingen vernieuwen omdat die wel verloren zijn gegaan. 
dat geld niet voor de dingen die met postcrossing hebben te maken, die heb ik allemaal nog. 
en naast de boel herstellen gingen andere dingen ook gewoon door, zoals mijn huishouden en werken. het was dan ook een heel leuke thuis komen vorige week van de kringloopwinkel toen dit kaartje op de deurmat lag.

en dit leuke kaartje komt uit Taiwan en heeft een reis van 9575 km achter de rug in 19 dagen. 
de afzendster van deze kaart schreef dat ze Nederland ooit heeft bezocht en dat erg leuk heeft gevonden. 
de afbeelding doet mij een beetje denken aan het Nederlandse spreukwoord 'hond in de pot vinden', wat betekend dat er geen eten meer is.
het is vooral een spreekwoord wat we gebruiken als je bijvoorbeeld te laat was met eten.
wat er precies op staat kan ik niet lezen, maar ik gok iets wat grappig is bedoeld.
de Illustrator Nico komt van Taiwan maar dat is ook het enige wat ik over hem heb kunnen vinden. 

en dan was er ook nog post op zijn bestemming aan gekomen.
de kaart van vorige week, postcrossing 347 heeft zijn bestemming bereikt na een reisje van 5 dagen over 395 km. 

gaan we door met de kaart die ik er deze week heb verstuurd, en dat is deze kaart.
deze kaart is onderweg naar de USA en gaat een reisje maken van 8755 km. 
en de ontvanger van deze kaart heeft een duidelijk mening over de voorkeurlijst die sommige persoon op hun profiel hebben staan, ik sluit mijn graag bij deze mening aan:
postcrossing is om te communiceren, niet om te verzamelen!
zelf heeft hij geen voorkeur, als het maar wel echt kaarten zijn en geen envelop er rond. 
typische architectuur vanuit het eigen land van de afzender vind hij interessant, maar daar had ik even niks van liggen. dus ben ik gegaan voor deze vos. een van de wilde dieren die we hier in Nederland ook hebben.
we gaan de reactie afwachten op deze kaart. 

en hiermee komen we bijna aan het einde van deze postcrossing.
we hebben nog 10 weken te gaan tot aan de zomer vakantie, dan gaat het weblog er twee weken van tussen. 
de vakantie staat dit jaar gepland van 1 tot en met 21 augustus. 
de hele maand augustus zal verder rustig zijn met blogs, maar dat is inmiddels al een paar jaar zo. 
verder is het weer zoals altijd, in week 31, postcrossing 358 zullen er twee kaarten worden verstuurd. en in week 34, postcrossing 359 hetzelfde. dan blijft de teller gelijk aan 1 kaart per week. 
maar we hebben nog even te gaan, maar bij deze weten jullie het alvast. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...