donderdag 22 juni 2023

kattenstreken#71

De clan is nu alweer een tijdje met zijn drieën.
Ze blijven hun lieve momenten houden, maar je begint nu ook wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder.
Ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
Ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
Maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

De tablet
Nadat mijn telefoon een error had, heb ik een tablet aangeschaft om mijn telefoon weer terug te brengen naar waar het voor dient en niet meer als mini laptop te gebruiken. 
Het werkt perfect en ik ben er zeker heel blij mee.
Wie er ook heel blij mee is, is onze Raya, vooral de spelletjes die ik er op speel zoals Hogwarts Mystery.
Het heeft even geduurd maar het is mij uiteindelijk gelukt om een foto te maken.
Dit was op een ochtend, lui nog in bed en ik was met het spelletje bezig . 
Ze komt dan echt voor je zitten om de boel goed te kunnen bekijken. 
Op sommige momenten wil ze ook nog weleens met haar poot tegen het scherm tikken. 
Ik heb geprobeerd om zo een kattenspelletje erop te zetten maar dat kon haar interesse niet wekken. Hogwarts Mystery dus wel.
YouTube-filmpjes met vogels en andere dieren vind ze ook nog wel interessant.
 Ze gaat zelf zover dat ze soms de kaft van de hoes met haar neus probeert op te tillen. (de hoes ligt los, ik doe het elastiek nooit vast) 
Kinderen met een schermverslaving kende ik al maar volgens mij heeft Raya ook een beginnende schermverslaving. 

Frodo in zijn bui
Proberen foto’s te maken van je katten gaat niet altijd goed.
Daar is dit een mooi voorbeeld van, en dat mag ook best gedeeld worden. 
Frodo was hier in een van zijn buien en was als een idioot met de speeltjes bezig.
Laat ik het zo zeggen: de aapjes en beertjes vlogen door de kamer!
Ook heeft hij van die momenten dat hij als een dol met zijn achterpoten tegen zo een beertje ligt te trappen die hij met zijn voorpoten en bek vasthoudt. 
Of hard weglopen, even een paar tellen stilstaan en dan terug en er vol bovenop duiken.
Het is echt zo maf om te zien hoe hij dan bezig is, zelf de andere twee kijken soms met een blik naar Frodo zo van ‘je spoort niet’. 
Heel vaak heeft hij na zo een moment dat hij dan bij je komt en even wil knuffelen.
Katten zijn net kleine kinderen, zeg ik weleens, voor mij zijn ze ook een beetje mijn kinderen. 
En ik schaam me er ook niet voor om dat te zeggen.

Nala
Nala is de laatste tijd vaak rond je.
Niet op een vervelende manier, maar gewoon in de buurt van jouw. 
Ze af en toe komt hij ook dichterbij en geeft je een kopje als teken dat hij even wil knuffelen of gewoon een aai wil hebben. 
Dit is een foto die ik net een paar minuten geleden heb genomen van hem.
En dit gebeurt dus vaker zo. Ik zit nu hier te werken aan het weblog en meneer komt er gezellig bij liggen.
Nu ligt hij op de tafel maar hij gaat ook weleens op de stoel naast mij zitten.
Die stoel is nog al eens de aanleiding voor Nala en Frodo om ruzie te maken: wie is er het eerst op de stoel? 
De winnaar is verschillend, laten we het daar maar op houden. 
Ik heb verder geen last van hem, dus van mij mag hij gewoon blijven liggen. 


En zo komen we bijna aan het einde van deze kattenstreken.
Volgende maand hebben jullie er nog een tegoed en dan even een maandje niks in verband met de vakantie die dan gepland staat.
Wij gaan er even van tussen van 5 tot 20 augustus.
We hopen op een beetje redelijk weer, niet te warm, rond de 25 graden is warm genoeg. De ventilatoren staan al schoongemaakt klaar indien ze nodig zijn.
De clan hier mag graag met hun kont in de wind van die dingen liggen. 
En wie weet wat dat weer voor leuke foto's kan zorgen.
Voor nu, namens de clan een high poot en tot het volgende blog ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...