dinsdag 4 juli 2023

ik lees …. De zeven zussen: Atlas

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mij wel aanspreekt wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewoon op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.



De zeven zussen - Atlas
Het verhaal van Pa Salt
Lucinda Riley

samenvatting: 
Atlas, het achtste en laatste deel in de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, vertelt het verhaal van Pa Salt en begint in Parijs, 1928. Een voor dood achtergelaten jongen wordt in huis gehaald door een liefdevolle familie. Daar bloeit hij volledig op, maar het blijft een mysterie wie hij écht is. De jongen weigert een woord los te laten over zijn verleden. Net als hij de ellende waarvoor hij is gevlucht bijna is vergeten – evenals de belofte die hij heeft gezworen na te komen – rukt het kwaad op in Europa en weet hij dat hij weer zal moeten vluchten.





taal: Nederland
bindwijze: paperback
verschijningsdatum: 11 mei 2023
aantal pagina’s:  704
categorieën: Literatuur & Romans
illustraties: nee

deel 1: De zeven zussen / Maia
deel 2: Storm / Ally
deel 3: Schaduw / Star 
deel 4: Parel / Cece
deel 5: Maan / Tiggy 
deel 6: Zon / Electra 
deel 7: De zevende zus / Merry 
deel 8: Atlas / Pa Salt 

Atlas: het verhaal van Pa Salt, het achtste deel in de  populaire serie van Lucinda Riley over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent, brengt de Zeven zussen-reeks tot een prachtig en onvergetelijk einde.
De zeven zussen ontmoeten elkaar om afscheid te nemen van hun geliefde Pa Salt.
Tot ieders verbazing heeft hij aan de zevende zus de sleutel van hun verleden toevertrouwd, maar iedere waarheid die wordt onthuld, roept nieuwe vragen op. 
Kenden de zussen hun geliefde vader eigenlijk wel? En wat zijn de gevolgen van zijn lang verborgen geheimen?
In Atlas, het achtste deel en tevens het slot van de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, wordt de vraag beantwoord wie Pa Salt was en waarom hij de zussen heeft geadopteerd.

En ik ga heel eerlijk zijn dat ik het deel wel heb, maar nog niet heb gelezen.
Ik heb inmiddels deel 3 uit van de zeven zussen reeks.
Maar met de zomervakantie voor de deur vond ik dit boek zeker een aanrader om even onder de aandacht te brengen. Hoewel de fans van de reeks het boek waarschijnlijk al hebben, net als ik. 
Ik ben al grof door het boek gebladerd om dat ik toch wel nieuwsgierig was naar wat theorie die ik had, en ik ga ze niet verklappen maar ze kloppen wel. 
Tot nu toe zijn de delen die ik gelezen heb stuk voor stuk geweldig om te lezen en zeker ontroerend om hun weg naar hun verleden te ontrafelen. 
Laat ik het zo zeggen: er komen soms weleens tranen van de stukken die ik lees. 

Harry Whittaker
Het verhaal van Pa Salt is het achtste deel in deze bestseller reeks. Deze werd afgeschreven door de zoon van Lucinda Riley, Harry Whittaker.
In 2017 werd Lucinda gediagnosticeerd met kanker. op 11 juni 2021 is ze, omringd door haar familie, overleden.
Lucinda Riley (1965 -- 2021) is/was de bestsellerauteur van deze eeuw. 
Wereldwijd werden er al meer dan dertig miljoen exemplaren van haar romans verkocht. 
In Nederland en België gingen er al meer dan 3,5 miljoen boeken over de toonbank en verbrak ze meerdere verkooprecords. 
In mei 2021 verscheen de zevende zus, die meteen de bestsellerlijst domineerde.

waar te koop
De boeken zijn te kopen bij Bol.com voor 29,99 euro (+verzendkosten).
En het maakt niet zoveel uit waar je het deel gaat kopen, de prijs is op vele plaatsen vrij wel gelijk aan die van Bol.com. 


Vakantie
En hiermee komen we aan het eind van deze ‘Ik lees’ … of liever gezegd een 'Ik ga nog lezen’. 
Niet het gebruikelijk maar zeker eentje die even de aandacht verdient.
En met de zomervakantie voor de deur leek mij dat een mooie leestip om te delen. 
En over die zomervakantie gesproken, het weblog gaat het ook even van tussen voor de zomervakantie en dat betekent dat er in augustus geen ‘Ik lees' zal zijn.
Wij gaan even genieten van onze vakantie van 5 tot en met 20 augustus. 
De eerstvolgende Ik lees staat gepland voor 12 september. Welk boek? Daar moet ik nog even naar kijken. 
Ik wens jullie alvast een fijne zomervakantie en hopelijk heb je wat tijd om te genieten van een mooi boek.

tot het volgende blog ... op dinsdag 12 september ... 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...