woensdag 5 juli 2023

postcrossing#354

Het is weer woensdag en dat betekent tijd voor 📬postcrossing op dit weblog.
De opening van dit blog is in de loop der jaren wel een beetje standaard geworden, maar ik weet er voor nu nog niks beters van te maken.
We hebben deze week genoeg om te delen, de brievenbus was deze week weer blij met de ontvangen post en er is ook post van mijn op zijn bestemming aangekomen.
Laten we dus maar snel beginnen met postcrossing van deze week. 

We beginnen met deze kaart.
De kaart komt uit de USA en heeft een reisje van 7865 km in 13 dagen achter de rug. 
De afzendster van deze kaart heeft een roadtrip gedaan in de omgeving van Washington en op deze kaart is te zien hoe zij ook beschreef dat de omgeving een landschap is met heuvels.
De foto is een afbeelding van de Ohme Gardens bij Washington. 
Het ziet er zeker erg mooi uit, maar ik heb het vermoeden dat het gebied best groot is.
Helaas kon ik de site niet bezoek van deze garden om technische reden was die niet bereikbaar.  
Maar mooi is het zeker.

En ook deze kaart kwam bij mij binnen rollen.
Deze kaart komt uit Japan en heeft een reistijd van 13 dagen over 9323 km.
Culturen van over de hele wereld vind ik best interessant, en de afzender van deze kaart had daar wel een leuk antwoord op: Anime!
Ik heb altijd gedacht Anime een stijl was van tekenfilms en stripboeken maar blijkbaar is dat dus niet zo.
Het is een cultuur boost die de hele wereld over gaat. Anime is eigenlijk een geanimeerde versie van Manga die al rond het jaar 1900 is ontstaan.
Ik zelf heb er niet zo heel veel mee om eerlijk te zijn, maar zie er genoeg van voorbij komen en soms ook mensen die zich kleden als een Anime figuur. IK geef toe dat er mooi kostuums bij zitten maar verder heb ik niks met Anime.
Deze kaart is zeker een mooie en heeft mij ook weer iets nieuws geleerd wat betreft culturen. 

Naast de aangekomen post bij was er ook post aangekomen.
In postcrossing 252 ging er een kaart naar Hong Kong en deze is na een reis van 11 dagen over 9365 km op zijn bestemming aangekomen. 


En dit is de kaart die ik deze week verstuurd heb.
Deze kaart is onderweg naar Duitsland en gaat een reisje maken van 614 km voor het zijn bestemming heeft bereikt.
En de ontvanger van deze kaart is een voetbal-fan, dat mocht duidelijk zijn wat betreft zijn vraag over de kaarten die hij wil ontvangen. Maar die heb ik niet, ik heb helemaal niks met voetbal. Ik durf ik ook wel eerlijk te zeggen dat ik eerder anti voetbal ben, ik heb er gewoon niks mee.
Maar goed, wat voor kaart stuur je dan?
Al meer dan 12 jaar doet hij aan postcrossing en als ik het aantal kaarten zie wat is verstuurd en ontvangen, dan gaat de teller bij beide over de 20.000!
Op deze kaart staan redenen geschreven wat zo leuk is om kaarten te versturen en te ontvangen, dus ik denk dat dit een kaart is die wel bij deze persoon pas. We gaan het gewoon afwachten hoe de reactie is op deze kaart.
Het is leuk als mensen willen verzamelen via postcrossing, maar vergeet niet dat je mensen niet kan verplichten te sturen wat JIJ leuk vindt. Postcrossing draait daar niet om, dat is ook al meerder keren door het team van Postcrossing aangegeven. 

En zo zijn we alweer aan het einde van deze postcrossing gekomen. 
We komen steeds dichter bij de vakantie, en ik heb er zin in. 
De vakantie is van 5 tot 20 augustus
Nee, we hebben geen grote plannen om te gaan doen. Dit jaar krijgen ik weer gasten, dus dat kan weer gezellig worden. 
Verder zien we wel wat we gaan doen. We hebben nog wel plannen voor een dagje weg maar dat is pas in november. Maar je weet het bij ons nooit, alles we ergens naar toe gaan dan probeer ik wel te kijken of ze kaarten hebben die ik kan gebruiken voor postcrossing. 
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...