vrijdag 30 oktober 2020

stand van zaken: week 44

corona, we hebben het nog lang niet achter de rug!
we zitten inmiddels weer in een gedeeltelijke lockdown. en deze kan nog wel zo gaan blijven tot aan de kerst of zelfs er na.
geheel onverwachts was het niet toen dit twee weken geleden werd gemeld, als we rond ons kijken dan zie en hoor ik te veel mensen die het niet meer serieus nemen en het sprookjes noemen die ons worden verteld.
erg snap ik dat ook wel, zeker omdat je nu alleen maar over het coronavirus hoort en bijna niks meer over de griep en gewoon verkouden zijn.
ik heb het zelf gehad dat ik gewoon griep had en gelijk de vraag kreeg of ik mij heb laten testen.
nou, nee dus, het was overduidelijk griepklachten en daar ga ik geen coronatest voor late afnemen.
ik kom ook bijna nergens meer, ik doe mijn boodschappen bij de supermarkt en ongeveer om de 3 weken rij ik naar het tuincentrum waar ik altijd 2 grote zaken met kattengrind haal.
daar is nu een kerstshow en normaal lopen wij daar graag op ons gemak door heen en bekijken de boel maar dit jaar even niet.
we lopen er vlug door heen, want er zijn genoeg andere mensen die wel rustig alles lopen te bewonderen, halen wat we moeten hebben en zijn weer weg.
en dat doen we dan natuurlijk wel met onze muilkorfjes op. ja, ik probeer er maar wat humor op te maken en spreek niet over mondkapjes maar muilkorfjes.
we zullen er aan moeten wennen, we zitten er nog een tijdje aan vast en zo half november wordt verwacht dat de wet rond is en het niet meer bij een dringend advies blijft maar gewoon verplicht.
het blijft dan ook zo jammer dat er nog genoeg mensen zijn die dit allemaal als fabels afschuiven en het politieke druk noemen, dat we als lamme schaapjes worden gedwongen. 
kennelijk vergeten ze de berichten van al die zieke mensen, de overleden, en ook de verhalen van de zorgverleners die er wel 24/7 met hun neus boven op stonden.
nee, ik blijf zoveel mogelijk thuis, draag mijn muilkorfje als het nodig is en Netflix draai hier weer overuren.
de huisarts ging hier twee dagen geleden bij de buren naar binnen, ingeplakt als een marsmannetje en dan denk je toch even "het zou toch niet?" 
het lijkt dan toch wel heel dichtbij te komen dat coronavirus. geen idee of het ook daarom is maar we zien ze al twee dagen niet buiten met hun hond, dat geeft je toch te denken.
dus mensen, wees nou niet zo eigenwijs en hou je aan de regels!

monsterdoos
de monsterdoos is een echte hit hier in huis en we hebben inmiddels voor de derde keer er een besteld, dit is uit de najaar-doos.
en die was weer goed gevuld met producten, niet alles gebruiken we maar daar probeer ik altijd wel iemand voor te zoeken die het wel kan gebruiken. 
het is zonde om weg te gooien.
we hebben deze keer wat potjes groente gehad, fles met sweet chili en een flesje cassis. ook hadden we verschillende zakje met snoepmixen, koekrepen en chips.
om al dat lekker van je tanden af te poetsen hadden we dit keer ook een tube tandpasta en een tandenborstel.
kortom: het was weer zijn geld waard.
helaas is de najaar-doos alweer uitverkocht, die dingen lopen dus goed.
ergens hopen we dat er een soort kerst-doos gaat komen, zou dat niet leuk zijn? 

tja, verder is het eigenlijk rustig.
door al de regels zoeken we het gewoon niet ver op.
we proberen wel een regelmaat te houden van op tijd uit bed en ook op tijd naar bed.
ik drink weer iets te veel koffie, dus moet daar weer wat meer op gaan letten.
mijn schouder voel ik doorlopende de hele dag door en soms belemmerd het mij ook met bijvoorbeeld dingen die hoog staan te pakken.
ik zou voor het goeie weer een keer naar een dokter moeten om er na te laten kijken doormiddel van een scan maar maak daar even geen haast mee.
met alle heisa rond het coronavirus is dit van mij niet ernstig genoeg om er gelijk naar te laten kijken.
ja, ben eigenwijs, dat zegt mijn dochter ook altijd. (haha)
ik lijk op mijn vader, die was ook zo een stijfkop.
gaat wel goed komen.
verder laat ik alles op zijn beloop gaan, ook wat het weblog betreft.
ik vind het zo wel prima gaan. niet meer de overload aan blogs, maar gewoon relaxed met de vaste blogs, aangevuld met wat andere blogs er tussen door.
met mijn dochter gaat het ook best wel goed, we weten gewoon dat er een vorm van hersenbeschadiging is van de val van haar paard. verbetering zal er niet komen en de hersenactiviteiten moeten geprikkeld worden om ... tja, hoe zal ik het noemen? ze moet bezig zijn zodat de hersen ook moeten werken. anders vervalt ze in tics als trommelen met de handen op van alles rond haar, rare geluiden maken enzo.
ze heeft nu een hobby opgepakt verhalen schrijven, fan-fictie en dat deelt ze via Tumblr. dat loopt erg goed, ze heeft intussen wel een leuke groep volgers, die net als haar van die fan-fictie schrijven. daarnaast doet ze ook veel op tiktok. 
ze hadden een leuk baantje voor haar maar helaas door de corona is dat even uitgesteld.

intussen hebben we nog 7 weken op de teller staan tot aan de kerst vakantie.
kerst is dit jaar samen met mijn dochter, gewoon met zijn twee. en dat is net zo gezellig!
we hebben het geniale idee om recepten van uit een Harry Potter kookboek te gaan proberen. kerstdiner in Harry Potter stijl zal ik maar zeggen. ben benieuwd hoe dat zal gaan?
het weblog gaat rond deze tijd er ook even van tussen.
van 21 december 2020 tot 3 januari 2021 is de geplande vakantie.
en dat gaat wat het blog op de gebruikelijk manier.
postcrossing heeft 2 kaarten voor en na de vakantie die verstuurd worden.
Starstable prietpraat zal er dan 3 weken niet zijn in plaats van de gebruikelijke 2 weken.
maar daar allemaal later nog veel meer over .
voor nu zijn we wel weer even genoeg bij gepraat.

tot het volgende blog .... 







 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...