donderdag 22 oktober 2020

kattenstreken#41

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

hoogwerker
onze Frodo zoekt het de laatste tijd wat hoger op.
via de tafel op de koelkast en zo met een sprongetje boven op het keukenkastje. 
probeer je een deurgat voor te stellen: aan de ene kant van de deur een koelkast en aan de ander kant hangt dit kastje.
op dit keukenkastje staat een oude teil, echt gebruiken doe ik hem niet en had hem toen eens op de kast gezet. 
Frodo lijkt hier in een nieuwe slaapplek te hebben gevonden. en al was ik er eerst niet zo blij mee, heb ik nu besloten om hem maar te laten doen.
hij ligt daar niemand in de weg en Rambo laat hem daar ook met rust. blijkbaar ziet die de klim om boven op het kastje te komen niet zo zitten.
ik heb inmiddels een oude handdoek in de teil gevouwen en dat lijkt hem prima te bevallen.
grappig is wel dat hij soms op het hoekje van de kast zit en een goed overzicht heeft wat er in de keuken, gang en zelf net een klein stukje kan zien van de woonkamer, gebeurd.
soms is het ook wel even schrikken als hij daar zo zit en je zonder erg de keuken in loopt en dat op eens vanuit je ogenhoeken ziet. 

hondenmand
Rambo heeft zich zelf weer van een hele andere slaapplek voor zien. die slaapplekjes veranderen nog wel eens bij hem.
hoewel we er nog niet echt over uit zijn of de rechtmatige eigenaar het hier mee eens is.
op zich laat ons hond het wel toe maar er een ding wat absoluut niet in de mand mag blijven liggen als Rambo er een dutje gaat doen, en dat is de bal!
die bal is echt het heiligdom van onze hond, daar kom je niet aan als kat. 
Raya weet dat al, die werd gewoon onderste boven gelopen toen ze met die bal aan het spelen was en onze Beertje zijn bal even kwam terug pakken.
gelukkig hebben de katten genoeg eigen speeltjes en ook een paar balletjes.
maar het enige speeltje wat een hit hier is, is dat gehaakte balletje wat mijn dochter ooit heeft gemaakt.

ik lui, jij lui
lekker lui zijn is iets wat ze heel goed kunnen, en vaak ook wel op hun eigen vaste plek.
maar dit was toch wel een geweldig moment om vast te kunnen leggen op de plaat.
links op de foto onze Nala en rechts onze Frodo, zwart en zwart op de vensterbank.
als of het huis decoratie is wat daar ligt.
soms wil op het krukje ervoor Raya nog wel eens gaan liggen.
nu het in de ochtend fris is als je net uit bed komt wil ik de kachel wel eens even een tikkie geven zo dat die kou net weg is.
dan kan je er zeker op rekenen dat ze haar kontje daar heeft neer gestreken.

over Raya gesproken.
deze dame zeker smaak wat eten betreft.
naast haar eigen voeding smikkelt ze ook graag met jouw mee, niet altijd want niet alles wordt gegeven.
maar dit is toch wel het vaste beeld als we aan tafel zitten om te eten.
mevrouw die naast je zit en zeker om de paar seconde even een poot op je knie legt of ze even wil duidelijk maken dat ze er ook is.
als of we kunnen vergeten dat jij er bent Raya! nee, daar zorg je wel voor dat je niet vergeten.
en probeer je nou dit beeld van de foto een voor te stellen maar dan samen met onze hond Beertje ...
zie je het voor je? die twee hebben elkaar zeker al maatjes gevonden als het op eten aan komt.
en ik beken, ja soms krijgen ze ook wat.

dit was kattenstreken weer voor deze maand.
heel actief zijn ze nog niet maar we beginnen tegen de kersttijd te komen, dus al die boom er eenmaal weer staat zal er wel weer genoeg aandacht voor zijn. 😉
namens de clan hier, een high poot en graag tot de volgende keer ....
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...