woensdag 21 oktober 2020

postcrossing#223

het is woensdag en dan gaan we weer duiken in de wereld van 📬postcrossing!
Nederland zit weer in een gedeeltelijke lockdown! ons land kent van die eigenwijze mensen die de regels niet kunnen volgen en ook nog denken dat het hele coronavirus een politiek spel is om het volk te onderdrukken. totaal onzin.
nu hebben we dus dat horeca in Nederland dicht is, er een alcoholverbod is na 8 uur wat de verkoop in supermarken en zo. supermarkten mogen gewoon op blijven omdat je hier met levensmiddelen te maken hebt maar andere winkels moet op tijd sluiten en hun koopavonden zijn voor nu even geschrapt.
we werken thuis als we thuis kunnen werken, sport beroeps gaat door zonder publiek en de amateursport ligt voor de 18 jaar en oudere plat. 
en, we hadden het kunnen verwachten, er komt een wet waarbij dus verplicht gaat worden om buitenshuis een mondkapje te gaan dragen. iets wat vele nu nog vertikken.
het is een heel pakket maar omdat mensen gewoon weg niet de regels opvolgen.
we zullen dus zien hoe het de komende tijd zal gaan wat de regels betreft.
ik zit momenteel weer even thuis van mijn werk, de ruimte in de kringloopwinkel is te klein om daar met het hele team te staan.
Nederland staat er niet best voor maar ik heb wel gezien dat er nog andere landen zijn die even de boel stevig moeten gaan aanpakken.
ik hoop dat we dit toch wel weer door gaan komen zonder al te veel leed en dat mensen hun gezond verstand gaan gebruiken en dit serieus gaan nemen.

gaan we door met de post van deze week.
want na al de kaarten van vorige week kreeg ik er deze week toch ook nog eentje binnen.
deze kaart komt uit Hongarije en heeft een afstand van 1163 km gereisd over 22 dagen voor dat ik hem op de deurmat had.
een heel leuke kaart van deze dame, al lezend.
ik zou het zelf kunnen zijn 😋.
de afbeelding is van Gyula Benczur, een mini uitvoering van het olieverf schilderij 'reading Woman in the Forest' en het is geschilderd in 1875.
op de kaart had de afzendster ook iets geschreven over dit blog op de woensdag.
en dat klopt, woensdag is postcrossing-dag en haar kaart staat er dus deze week in! ik vind het zeker een heel mooie kaart.

verder was er geen post deze week en de kaart van vorige week is nog onderweg.
dus door met de kaart van deze week en dat is deze geworden.
deze kaart is onderweg naar Rusland en zal een afstand van 2214 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is aangekomen.
de ontvanger van deze kaart is een nieuw lid van de postcrossing familie.
hij/zij is sinds september 2020 met postcrossing begonnen.
er is nog geen post bij hem/haar aangekomen dus ik ben benieuwd of dit de eerste kaart gaat worden?
de eerst kaart die van zijn of haar kant werd verstuurd heeft zijn bestemming bereikt.
dus we gaan het afwachten of dit de eerste kaart gaat worden of niet.
hoe dan ook, veel plezier met postcrossing. heb geduld maar je brievenbus word met de tijd echt gevuld met hele leuke pot van over de hele wereld.

en dat was postcrossing alweer voor deze week.
iets minder vol dan vorige week, maar dat maakt verder ook niet uit.
het blijft altijd weer een verrassing wat er door je brievenbus komt rollen.
het jaar begin inmiddels weer ten einde te komen, we hebben nog 8 weken te gaan tot aan de kerstvakantie.
ik vrees alleen dat kerst dit jaar wel eens heel anders kan verlopen dan dat we zouden willen.
maar laten we daar niet te veel over treuren en hopen dat in 2021 verbetering gaat brengen voor iedereen en dat we de strijd tegen het coronavirus gaan winnen.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht deze week, wees voorzichtig, hou je aan de maatregelen van jouw land! stay stafe!
tot het volgende blog .....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...