woensdag 14 oktober 2020

postcrossing#222

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing!
en we gaan gelijk van start met deze postcrossing.

we hadden afgelopen week een aardige stroom aan kaarten.
maar in deze waterval aan kaarten was er ook nog één kaartje onderweg.
de kaart van vorige week uit postcrossing 221 naar Duitsland heeft zijn bestemming bereikt na een reisje van 477 km in 3 dagen. 
maar dan gaan we nu toch echt over op de kaarten die binnen zijn gekomen deze week.

deze kaart was best wel groot, maar wel met een prachtige afbeelding van de Central Park Fountain Ashland Kentucky.
de kaart komt dus uit de USA en heeft een afstand van 6561 km afgereisd in 15 dagen.
op de kaart staat echt een hele boel informatie over Ashland, Kentucky.
een van de bekenste restaurants is de Kentucky fried chicken, die kennen we hier in Nederland ook.
bij mij in de buurt zit er geen maar ik ben er al eens geweest tijdens een dagtrip aan Amsterdam.
de drinker van bourbon kennen misschien wel de Kentucky bourbon en dan heb je ook nog de beroemde paardenrace, de Kentucky Derby.
kortom: genoeg te lezen op deze kaart over Kentucky. 


en deze kaart is ook best wel groot, of liever gezegd 'lang'. 
de kaart komt uit Canada en heeft een reistijd van 15 dagen over 7740 km.
dit gebouw staat in New York, de afzendster van deze kaart had gelezen dat ik dingen van Amerika leuk vind. 
(geen Donald Trump 😋)
Zelf komt ze uit Vancouver, en heeft New York een keer bezocht.
en daar raakt het verhaal wat ze heeft geschreven een beetje op.
omdat onze Nederlands postbedrijf, post.nl weer tijdens de verwerking van deze kaart het nodig vond een nieuwe adres sticker op deze kaart te plakken.
als of het adres zelf niet duidelijk genoeg was? dat was het dus wel.
nee, dit was zo een sticker met een QR- code zodat je deze kan scannen om de melding te krijgen dat deze kaart uit het buitenland komt.
alsof we dat er niet op konden lezen. post.nl, waar zijn jullie mee bezig? het zal misschien best een nut hebben, maar ik heb het nog niet gevonden.

en ook deze kaart kwam op de deurmat.
deze kaart komt uit de USA en heeft een afstand van 8732 km gereisd in 8 dagen.
en de afbeelding zegt genoeg: een kaartje van de eerste World Postcard Day 
de datum van versturen was ook 1 oktober.
het is de eerste kaart die ik heb gekregen van deze speciale dag.
verder stond er niet heel veel op de kaart.
wel de vraag of we hier veilig zijn in verband met het coronavirus en ja we zijn veilig.
we doen ons best dat ook zo te houden.

en met deze drie kaarten kwam de teller bij mij op 230 kaarten ontvangen, ik zelf heb er tot nu toe 229 verstuurd.
maar zaterdag kwam er nog eens kaarten op de deurmat!
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 159 km in 4 dagen.
het verbaasde mij oprecht dat de tekst in het Nederlands was geschreven. ik heb niks kunnen vinden op het profiel van de afzendster of ze ook Nederlandse roots heeft of gewoon met de hulp van Google de tekst heeft vertaald. hoe dan ook, ik vond het erg leuk.
de afbeelding is van het B.C. Koekkoek-Huis, een museum in het voormalige woonpaleis van de Nederlandse romantische landschapschilder Barend Cornelis Koekkoek.

en deze kwam gelijk met de vorige kaart aan.
een kaartje uit Rusland met een reisafstand van 2320 km in 18 dagen.
de afzendster schreef dat Troitse-Sergieva Lavra, een klooster ongeveer 70 kilometer ten noorden van Moskou, op de Werelderfgoedlijst van UNESCO staat.
ik kende het gebouw niet maar heb het wel even via Google opgezocht, en het eerste wat mij opviel waren die bolle koepels boven op het gebouw, iets wat je vaker ziet bij kerken in Rusland. het is zeker een mooi gebouw en ik snap wel waarom dit op de erfgoedlijst staat.
laten we ook zeker zuinig zijn op de cultuur je je land bied. verder stond er niet echt wat op de kaart geschreven.

en dan na deze hele stroom aan ontvangen kaarten, had ik er zelf ook eentje om er deze week op uit te gaan sturen.
en dat is deze geworden en dit kaartje gaat naar de USA.
dit kaartje gaat een afstand van 6470 km afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
en de namen op dit kaartje zijn de bekendste en meeste bezochten plaatsen hier in de provincie Zeeland.
het zit hier in de zomer altijd vol met Duitsers en Belgen. zelf afgelopen zomer, ondanks het coronavirus waren er nog heel veel toeristen naar Zeeland gekomen. iets wat ik niet kon begrijpen dat je onder deze omstandigheden op vakantie gaat.
mijn woonplaats valt onder Tholen, en die staat staat ook op deze kaart vermeldt.

en met deze kaart komen we aan het einde van deze hele volle postcrossing van deze week.
de teller staat nu op 232 kaarten ontvangen en van mij is er helemaal niks meer onderweg.
ja. de kaart van deze week maar verder heeft alles zijn bestemming al bereikt.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht deze week en graag tot de volgende keer ... 























Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...