woensdag 28 oktober 2020

postcrossing#224

 hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing!

we hebben een redelijke rustige week achter de rug.
dat is ook niet zo heel raar als je weer in een gedeeltelijke lockdown zit.
hoewel er nog genoeg mensen zijn die bijvoorbeeld gaan demonstreren tegen al deze maatregels rond het coronavirus omdat ze het onzin vinden en van mening zijn dat deze regels ons van onze vrijheid beroven.
nou, ik doe daar niet aan mee en blijf gewoon lekker thuis. ik speel samen met mijn dochter een online spel, Starstable. maar dat is weer een ander blog waar ik over schrijf.

deze week was ik toch nog even verrast met een super leuke en vrolijke kaart.
deze kaart komt uit Rusland en heeft een afstand van 2227 km afgereisd in 21 dagen.
vrolijk is dit zeker, afbeeldingen van Russische sprookjes.
ik ga echt geen poging doen om te raden welke het zouden kunnen zijn. ik denk namelijk niet dat het de zelfde zijn zo als ik ze ken van bijvoorbeeld de gebroeders Grimm.
maar leuk is deze kaart zeker.
op de kaart stond iets over mijn blog en de vertaler die mogelijk is naar je eigen taal, dat dat soms best wel bijzondere en misschien niet logische vertaling geeft.
ik ben mij daar van bewust, maar dit is het beste wat ik er van kan maken. 
en laten we eerlijk zijn dingen vertaald zijn soms ook gewoon heel raar, en dan maakt het niet uit welke taal.

dan zijn er nog wat kaarten onderweg.
in postcrossing 222 ging een kaartje naar de USA en deze is nu 17 dagen onderweg.
en dan vorige week, postcrossing 223, een kaartje naar Rusland en deze is nu 10 dagen onderweg.

en daar komt deze week dit kaart bij.
deze is onderweg naar China en zal een afstand van 9224 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
dit is ook een vrije nieuw lid van de postcrossing familie.
deze studente is in augustus begonnen met postcrossing.
ik zag dat ze zelf al wel een paar kaarten heeft verstuurd maar zelf nog niks had ontvangen.
dus met dit kaartje gaat daar dan verandering in komen, maar er zullen er ongetwijfeld nog wel meer volgen.
ik merkte zelf toen ik in 2016 dat het even een kleine opstart nodig heeft maar als het een maal loopt dan rollen de kaart regelmatig op je deurmat (of vallen in je mailbox). we gaan het afwachten wanneer ze hem heeft.

en zo zijn we alweer bijna aan het einde van postcrossing deze week.
volgende week laat ik jullie weer de nieuwe postzegels zien die ik heb laten maken. ik heb er voor volgende week nog ééntje van de zegels met de molen die hier op het dorp staan. maar dan gaan we over op de nieuwe reeks.
en ik zit er over te denken om nog een speciale "Merry Christmas" zegel te laten maken.
maar dat is voor volgende week.
het is nog 7 weken en dan zitten we alweer aan de kerstvakantie, phff ... het is toch allemaal sneller gegaan dan ik dacht met al de ellende die we dit jaar hadden en waarschijnlijk nog wel mee gaan nemen naar 2021.
de vakantie staat gepland van 21 december 2020 tot 3 januari 2021.
voor nu rest mij nog om jullie te bedanken en graag tot de volgende keer .... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...