woensdag 7 oktober 2020

postcrossing#221

 hallo, en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
het weer is hier in Nederland behoorlijk omgeslagen, we hebben echt koud en nat herfst weer.
ik heb afgelopen week de kachel al even aan gehad, net zo dat de kilte uit huis weg is.
verder gaat hij gewoon nog uit en trekken we wel een lekker warme trui aan.

ook is het afgelopen week weer wat veranderd wat de coronamaatregelen.
we moeten mondkapjes gaan dragen en het verbaasd mij dat het zo lang heeft geduurd voor ze dit zijn gaan doen.
het is geen verplichting, dat heeft ook weer te maken met regels in de wet, maar als je dus op een plaats komt waar je een mondkapje moet dragen en je weigert, kan jouw ook de toegang tot die plek worden geweigerd. beetje krom misschien en niet makkelijk om te volgen maar zo is het nu eenmaal.
ik zeg gewoon: doe je muilkorfje op en denk aan de gezondheid van jezelf en de andere.
nou heb ik ook genoeg voorraad aan uitwasbare mondkapje in huis, een stuk of 8, met printjes en ook gewoon simpel één kleur.
we waren dus hier voorbereid op wat nu is gekomen aan nieuwe regels.
en hoe is het bij jullie geregeld? het verschild nog al van land tot land. 

gaan we door met waar het om draait in postcrossing.
in postcrossing 220, vorige week ging er een kaartje naar Polen en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 1146 km in 9 dagen.
de ontvangster houdt ook niet van thriller en horror boeken en films. helaas zit ze in de Halloween-sfeer door met vriendinnen horror films te gaan kijken.
👍succes meid en ik vrees dat dit niet ten goede gaat komen van lekker slapen.

afgelopen zaterdag kwam dit vrolijke kaartje op de deurmat vallen.
dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 208 km gereisd in 5 dagen.
de reis was niet zo heel ver dus voor deze kaart.
de afzendster ken Zeeland, de provincie waar ik woon, ze is hier regelmatig op vakantie geweest met haar gezin.
in Renesse en ik ken deze plaats ook wel, het is toch wel een van de hotspot onder de toeristenplaatsen hier in Zeeland.
in de zomerperiode is het daar altijd erg druk maar wel heel gezellig met al die drukte terrassen vol mensen.
ik ben er redelijk vaak geweest en soms reed ik er samen met mijn dochter naar toe,
helaas is dat dit jaar even niet, ik hoef niet uit te leggen waarom. (coronavirus)
ik ben op dat punt nog steeds dat ik alleen daar kom waar het nodig is voor mijn boodschappen en verder niet.


en dan het kaartje wat ik deze week erop uit heb gestuurd.
dit kaartje gaat naar Duitsland en zal een afstand van 477 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
we gaan deze week dus niet zo heel ver wat de post betreft.
kaarten met quotes erop stond op het lijstje van deze persoon en toevallig had ik deze nog in de voorraadbak.
als we alleen al kijken naar het afgelopen jaar dan hebben wij zeker onze eigen momenten van zonneschijn mogen maken om het wat luchtig te houden onder alle stress met het virus. en misschien geld dat voor sommige nog steeds. probeer het beste te maken het leven.
we gaan het vanzelf horen hoe ze de kaart vond.

en zo zijn we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
de dagen worden weer korter, het is koud en nat, en mijn dochter begint alweer zin te krijgen in de kerst .... 2020 lopend ten einde, en dat zal er zeker een zijn die we over een paar jaar in de geschiedenisboeken gaan terug vinden, denk ik zo.
ik heb verder niet echt nog wat te melden, om nu al te melden dat we onze kerstvakantie houden van 21 december 2020 tot 3 januari 2021 is nog wat vroeg dus ... rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht deze weel en graag de volgende keer ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

ik lees ... Bloed & Honing

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel. Mijn smaak in boeken is erg breed, lit...