woensdag 6 mei 2020

postcrossing#199

hallo en welkom bij een nieuwe 📫postcrossing!
deze week is het even wat minder druk met de kaarten maar vorige week, 4 kaarten! 
dat is veel als je zo weinig verwacht in deze rare tijden.
de teller staat bij mij inmiddels op 204 ontvangen kaarten en 203 verstuurde kaarten, waar van er 2 nog onderweg zijn.
een van die verstuurde kaarten komt uit postcrossing 194, naar Taiwan en daar kreeg ik het bericht van dat deze zijn bestemming had bereikt.
het zijn alles bij elkaar een behoorlijk aantal kaarten wat is verstuurd over de 4 jaar dat ik nu postcrossing doe.
volgende week is het alweer het 200ste blog van postcrossing.
nee, ik doe er niks mee, ik vind het even niet gepast. dat geld ook voor het 10 jaar bestaan van dit weblog op 22 juli, voor dit jaar laat ik alles even voor wat het is.
mijn plannen staan even in de koelkast voor een later tijdstip.

nou, rustige week zei ik al. de brievenbus was stil deze week. en dat begrijp ik ook wel.
het is gewoon erg lastig, elk land heeft zijn eigen maatregels die moeten worden na geleefd.
maar het is erg fijn als je post krijgt en je hoort dat het goed gaat met die persoon.
mocht je het moeilijk vinden om iets te schrijven en het niet gelijk allemaal over het coronavirus laten gaan, wat ik kan begrijpen, ik heb het zelf ook. denk dat even aan het schrijfthema van deze maand: muziekinstrumenten uit je land.
met 4 mei hier net achter de rug is denk ik de trompet en "the last post" die wordt geblazen voor dat we hier 2 minuten stilte houden om even stil te staan bij de ellende van de Tweede Wereldoorlog een voorbeeld van mijn land, Nederland.
dit jaar was een extra aandachtspunt om stil te staan bij de slachtoffers van het coronavirus.
veel samenkomsten zijn geschrapt en dit jaar was de vraag om een kaars te branden voor je raam in plaats van naar de verschillende herdenkingsdiensten te gaan.

ga ik door met de kaart van deze week.
een kaart met een prentje van het "opvrolijkvogeltje" uit het boek van Edward van de Vendel.
en deze gaat naar de USA en zal een afstand van 6576 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is.
het verhaal van het "opvrolijkvogeltje" is dat deze gekleurde vogel rond vliegt en vrolijkheid en energie brengt waar het nodig is, maar de vogel verliest wel zijn kleuren hier door. maar als zij dan thuis op haar nest bij de kinderen is laad zij weer op om de volgende dag andere weer op te vrolijke. en ik denk dat we in deze tijden zo een vogeltje best kunnen gebruiken. een leuke kaart met vrolijke inspiratie om door te sturen.

en hier mee komen we aan het einde van deze postcrossing, volgende week dus de 200ste postcrossing.
ik hoop dat het voor jullie allemaal nog goed gaat en dat jullie deze tijd een beetje door kunnen komen. als je iets wilt doen kijken dan eens rond of er iets is wat jij kan beteken voor bijvoorbeeld een oudere. help elkaar deze tijd door, we zijn er nog lang niet!
houd het veilig en pas goed op.
iedereen weer bedank voor jullie aandacht en graag tot de volgende keer ... 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...