donderdag 21 mei 2020

kattenstreken #36

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



nieuwe logo
misschien was het je al opgevallen de vorige keer dat er een andere logo stond bij kattenstreken.
met de vele tijd van het thuis zitten was ik wat aan het uitproberen geweest en het beviel mij wel, dus had ik hem maar gelijk gebruikt als nieuwe logo.
ik zal gelijk even uitleggen wie wie nou is van de kattenclan.
links boven: Rambo, kater, geboren op 14 juni 2013.
rechts boven: Frodo, kater, geboren op 21 mei 2014.
links onderin: Nala, kater, geboren op 9 augustus 2016.
rechts onderin: Raya, poes, geboren op 5 mei 2018.

jaartje erbij
als je bovenin het lijstje kijkt zie je dat eerder deze maand onze Raya 2 jaar is geworden.
voor haar leeftijd blijft ze nog erg fijn en klein maar dat geeft haar ook wel weer iets schattigs, maar onderschat haar niet! ze kan een echt bitch zijn als het moet.
en vandaag krijgt onze Frodo (spleet-oor) er een jaartje bij, hij wordt 6 jaar. 
mocht je denken dat ze hier extra verwent worden met hun verjaardag dan heb je het helaas mis. het is vrij moeilijk om ze een bijvoorbeeld een zakje met kattensoep te geven.
ze proberen het toch van elkaar af te pakken. ik ben daar dus mee gestopt.
extra's als kattensoep of andere vormen van vlees krijgen ze alleen met de kerst, dierendag  of andere feestdagen als wij zelf ook wat luxe eten.
met verjaardagen krijgen ze wat kattensnoepjes meer dan de andere en tussendoor lukt het altijd nog wel om ze een plakje kipfilet te geven.
en natuurlijk worden ze extra geknuffeld. 

en hoe gaat het verder?
nou, ik begin intussen een beetje gek te worden van ze. misschien komt het omdat ik nu letterlijk 24/7 alles van ze mee maak of zij zelf beginnen ons mensen zoveel thuis zat te raken?
Rambo en Frodo zijn momenteel echt op topspeed als het op "met elkaar vechten" aankomt.
dit was zo een moment, eerst zat Rambo nog in de gang door de kier van het deurgat naar Frodo te loeren die achter de deur zat maar als snel kwam hij meer de kamer in en begon om de hoek van de deur naar Frodo de staren(foto).
ik hield de boel wel even in de gaten hier, voor je het weet zitten ze boven op elkaar en rollen ze door de kamer. terwijl de plukken haar rond vliegen.
dat gebeurd toch wel maar we proberen het wat tegen te houden.
helaas is het al voor gekomen dat we s'nachts wakker werden van ze omdat ze beneden in de gang lagen te knokken.
ik weet echt niet meer wat ik er aan kan doen. ik snap ook niet dat ze van beste vriendjes opeens over zijn gegaan op deze staat. het leek even goed te gaan na dat Nala er was en ook met Raya maar die lijken nu ook geen indruk meer te maken. Nala doet soms mee in de vechtpartijen. Raya die kijkt op een afstandje toe en springt er niet meer tussen. zij heeft kennelijk de hoop ook al opgegeven. misschien dan toch maar zelf laten uitzoeken en ze laten vechten? 

gelukkige hebben we ook wel leuke en grappige dingen met ze mee gemaakt.
zo als dit moment, mijn dochter en ik waren in de achtertuin aan het opruimen, onkruid weg halen enzo.
dat was best wel interessant voor Rambo en Raya om te bekijken.
nou moet ik erbij zeggen dat Raya graag overal bij is met haar kop.
als je ergens mee bezig bent zit ze er gelijk bij, soms is dat niet altijd handig. 
Rambo vindt alles buiten interessant, het zijn geen katten die naar buiten gaan maar soms neem ik ze om de beurt even mee naar de achterplaats om te laten snuffelen. Rambo vindt dit heerlijk.
als we eenmaal verhuisd zijn wil ik kijken of ik niet iets kan bedenken om ze de mogelijkheid te geven naar buiten te kunnen. wel op zo een manier dat ze niet weg kunnen maar toch van buitenlucht kunnen genieten.

lui zijn is ook een vak wat ze alle 4 goed kunnen.
maar deze van Nala was toch wel erg leuk. en zo met die poot over de snuit maakt het nog eens extra lief.
de deken die in de stoel ligt heb ik gebreidt, een heerlijke deken om over je benen te trekken in de winter als je op de bank zit.
maar de katten hebben deze ook ontdekt en vinden het ook heerlijk om op te kruipen.
dus ik heb hem maar in de stoel gelegd, kunnen ze hun dutje er op doen. Nala en Frodo lijken hier een beetje om te strijden.
het is dus verschillend wie er op ligt.


en ik denk dat we zo wel weer genoeg hebben voor vandaag.
sinds vorige week hebben ze weer enkele momenten zonder ons omdat we weer mochten werken na ruim 8 weken thuis te zijn geweest.
dit plaatje kwam ik tegen en is misschien wel een grappige manier om de staat van mijn katten en mij uit te leggen.
we hebben denk ik allemaal weer iets meer normale ritme nodig.
we zijn er nog lang niet wat het coronavirus betreft maar dat we weer mogen werken ik denken ik voor mij en de katten weer een pluspunt in onze relatie.

namens de kattenclan, weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot de volgende keer ... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...