woensdag 25 oktober 2017

#postcrossing#79

hoi hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
een tijdje terug was er een poll via postcrossing met de vraag hoe oud je was toen jij je eerste postkaart verstuurde.
ik heb er aan mee gedaan, ik reken niet de kerstkaarten mee die me ouders ieder jaar stuurden.
maar ik was een jaar of 10 toen ik me eerste kaartje op de brievenbus gooide en die was naar me opa en oma.
ik kwam er iedere week wel maar ik weet ook nog dat ik in de vakantie er een dagje naar toe ging.
niet logeren, dat wilde ik nooit maar gewoon een dagje er zijn.
me oma maakte altijd bitterkoekjespudding voor me, daar was ik dol op.
het eerste kaartje was om hun te bedanken voor de leuke dag bij hun.
vooral met opa in de tuin was altijd leuk, ik deed maar wat, want echt goed tuinieren als je 10 jaar bent zit er niet in.
maar het was wel altijd gezellig.
hier volgt de link naar het blog waar in je de uitslag van de poll kan lezen:

https://www.postcrossing.com/blog/2017/10/17/poll-results-writing-your-first-postcard-ever


vorige week, na dat postcrossing 78 online was, kreeg ik deze kaart.
de kaart komt uit China en heeft 8965 km in 25 dagen gereisd.
op de kaart staat de afbeelding van de schrijver Lu Xun, eerlijk gezegde kende ik de man niet.
hij is bekend van het boek "hometown".
ik ben gaan zoeken op deze naam en heb weinig kunnen vinden van boeken die in het Nederlands zijn vertaald. erg jammer.
ik had het boek "hometown" best willen lezen.
het enige wat ik kon vinden was een boek waar meer zijn levensverhaal in stond en korte beschrijvingen van zijn werk.

verder heb ik deze week niks ontvangen.
verder zijn er op dit moment 3 kaarten onderweg, uit postcrossing 76 een naar Rusland en die is nu 22 dagen onderweg.
uit postcrossing 77, een naar de USA en die is 14 dagen onderweg.
en dan die kaart van vorige week uit postcrossing 78, die ging naar Canada en is nu 8 dagen ondeweg.

en daar komt deze week deze kaart bij.
deze kaart gaat naar Duitsland en zal 667 km afleggen voor die op plaats van bestemming is.
kaarten van mijn dorp zijn er niet echt, dus helaas kon ik daar niks van sturen.
wel heb ik geprobeerd om een kleine beschrijving te geven over dit dorp.
ik hoop dat ze daar ook blij mee is? ja, het is een zij die de kaart gaat krijgen.

en zo komen we weer aan het einde van deze week met postcrossing.
ik heb verder niet echt nog wat toe te voegen.
ik had wel een idee na aanleiding van vorige week, dit had te maken met de prijsstijging van de postzegels en het minder versturen van post.
maar ik merkt dat het te veel tijd nodig heeft om op te zetten.
ik had het geweldige plannen om te starten met kaartjes te sturen binnen je eigen familie en vrienden kring.
maar ik loop een beetje vast in de uitwerking er van dus stuur gewoon zelf iets meer kaartjes en laat ze er natuurlijk zelf ook gaan versturen en jouw niet vergeten.
ik bedank jullie weer voor deze week en zeg dan maar ... graag tot volgende week ....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...