woensdag 11 oktober 2017

#postcrossing#77

de afgelopen weken zijn de kinderpostzegel actie weer van start gegaan.
kinderen van groep 8 van de basisscholen in Nederland komen langs de deur met de vraag of je deze wil kopen.
aan deze verkoop zit een goed doel verbonden waar een deel van verkochte opbrengt naar toe gaat.
dit jaar is de Linda Foundation, deze organistatie is in handen van Linda de Mol.
zij zet zich in voor kinderen die in armoede opgroeien. met de opbrengst kunnen ze deze kinderen helpen met een extra steun. daar naast zet zij zich ook in voor kinderen in het buitenland die niet naar school kunnen omdat ze moeten werken.
ruim 160.000 kinderen doen dit jaar mee aan de actie, en zeg nou eerlijk zijn ze niet leuk die postzegels van Jan,Jans en de kinderen?
zijn ze bij jouw niet langst geweest en wil je toch iets bijdragen, kijk dan even op site. daar kun je ze ook nog bestellen.

https://www.kinderpostzegels.nl/

naast de kinderpostzegels kun je er bijvoorbeeld ook hele leuke kaarten bestellen.
leuk voor postcrossing!

en afgelopen week kwam dit leuke kaart op de deurmat.
hij is afkomstig vanuit het Verenigd Koninkrijk en heeft in 9 dagen een afstand van 389 km afgelegd.
de afbeelding hebben allemaal te maken met de legende van Robin Hood, en laat dat nou een verhaal zijn waar ik wel van hou.
de inwoners van Nottingham zijn zeker heel trots op deze legende en veel bezienswaardigheden brengen die trots terug.
naast LA is dit een plaats waar ik ook graag eens een bezoekje zou willen brengen en me verdiepen in de legende van Robin Hood.

en ook dit kaart kwam bij me binnen rollen.
deze kaart komt uit Canada, en heeft 7740 km in 14 dagen afgelegd.
op de afbeelding zie je een olieverfschilderij van Lawren Harris.
het schilderij beeld het 'Tamarack Swamp, Algoma uit en komt uit 1920.
je kan het origineel vinden in the Vancouver Art Gallery.

en dan had ik een kaart die op expired is komen te staan.
het gaat om de kaart uit postcrossing 70, deze kaart ging naar China. na 63 dagen staat deze nu dus expired.
de kaart kan nog aankomen, er is nog een jaar de tijd om deze kaart als nog te registreren als ontvangen.

en dan door met de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
deze kaart gaat naar de USA, en zal een afstand van 7254 km af gaan leggen voor de ontvangster hem heeft.
omdat ze graag eigen gemaakte kaarten ontvangt is dat er dan ook een geworden, me dochter gelijk super blij, zij heeft de kaart gemaakt.
de ontvangster blogt ook en wilde in dat kader weten wat mijn favoriete boeken waren, Harry Potter en Twilight.
ja, ik ben ook zo een lijpe die weg zwijmelt bij vampieren romantiek en een toverende puber. vervelen me nooit!

en dat brengt ons alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
met een vlugge blik in me planner voor dit blog zag ik dat we nog een kleine 10 weken te gaan hebben tot aan de kerst en dat betekend dat we er dan weer een er weer ruim twee weken van tussen zullen zijn.
maar ook dat ik kan kijken voor leuke kaarten met een kerst en nieuwjaarsgroet om te versturen.
maar laat ik niet ver vooruit gaan op de zaken, ruim op tijd zal ik laten weten hoe de planning is rond die tijd.
voor nu zeg ik weer als iedere week: iedereen bedankt voor jullie aandacht en graag tot volgende week ....













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...