woensdag 4 oktober 2017

#postcrossing#76

hoi, hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
en ik had naar lange tijd weer een kaartje, het laatste kaart is alweer eind augustus, die kwam uit Rusland.
maar later meer hier over.
en ... ik heb woord gehouden, ik ben nog kaarten gaan shoppen.
echt veel nieuwe kaarten waren er niet moet ik eerlijk bekennen.
zag er veel die ik al eens heb verstuurt, maar ik heb er gelukkig nog wel kunnen vinden die ik niet kende.
noem me maar gek maar iets wat ik al eens heb verstuurd vind ik zo stom om weer een keer te versturen, of zou dat niet uit maken?
je stuurt het naar een andere persoon.
nou ja, voor nu heb ik weer wat nieuwe kaarten.
ik persoonlijk vind de olifant wel erg leuk, dit soort kaart zou je ook gewoon in een collage lijst kunnen doen aan aan de muur hangen.
die zwart/wit kaarten waar ze dan met kleur in hebben gewerkt vind ik persoonlijk wel erg mooi.
het geeft toch iets aparts aan de foto.
maar de tekst kaarten zijn ook best aardig, hoewel vele kaarten met Nederlandse spreuken waren.
en dat is niet altijd even handig om te versturen.

deze week was er naar lange tijd weer kaarten gekregen.
deze komt uit Duitsland en heeft er 6 dagen over gedaan om 469 km te reizen voor ik hem had.
de afbeelding is van het Columbus monument in Barcelona.
dit beeld is gebouwd als een eerbetoon aan Christoffel Columbus.
mocht je ooit in Barcelona zijn dan kun je dit beeld vinden aan het Portal de la Pau plein.
nee, dat wist ik niet uit me hoofd maar via google opgezocht.
en deze komt uit Rusland.
de kaart heeft een afstand van 2363 km afgereisd in 8 dagen.
er staat een hele tekst op waar dit is maar mijn Russisch is niet wat het moet zijn (kan totaal geen Russisch).
wel heb ik ergens uit kunnen halen dat deze kaart te maken heeft met het jaar van de ecologie.
dat zou dus in dit geval te maken kunnen hebben met de plek die op de afbeelding staat en de natuur er van.
het is maar een gokje, ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.



en dan was er deze kaart.
deze komt uit Japan en heeft 9298 km in 4 dagen gereisd.
ja, je leest het goed, 4 dagen! erg snel.
deze mooie goudvis deed me denken aan twee van deze vissen die ik ooit zelf heb gehad, Bert en Ernie.
een zwarte en een oranje, de oranje, Bert was al vrij snel dood.
de combinatie van een bijna twee jarige dochter, een vissenkom en legoblokken zijn geen goede combinatie.
deze soort vind ik altijd wel de mooiste soort van de goudvissen, komt denk ik door de staart, wat er erg mooi uit ziet in het water.

en er zijn nog kaarten aangekomen.
uit postcrossing 72 had ik een kaart die naar Rusland ging, deze is na 24 dagen en 3070 km te hebben gereisd aan gekomen.
en de kaart van vorige week naar de United Kingdom was er ook al snel, 190 km in 2 dagen voor de ontvangster hem had.
dit was de eerste keer dat ik een kaartje die kant op stuurde maar ze zijn daar ook best snel met de post.

en dan gaan we naar de kaart van deze week.
mijn kaart gaat naar Rusland.
de kaart zal een afstand van 1861 km reizen voor de ontvangster van deze kaart hem heeft.
op de wens om een kaart te sturen uit haar wenslijstje was moeilijk.
"bloemenkinderen" had ik niet echt iets van en het is hier niet gemakkelijk om kaarten te vinden die aan de wensen voldoen.
ik hoop dus dat dit kleine jongetje met de hond in de buurt komt van kaarten met kinderen.



en zo zijn we aan het einde van postcrossing voor deze week gekomen.
soms kan je heel lang geen post krijgen maar vaak krijg je dan in een keer weer heel veel leuke kaarten.
en die worden eerst grondig doorgelezen door me dochter voor ik ze dan krijg.
postcrossing is hier een echte hit. zo leuk als je weer een kaartje heb gekregen.
blijf dus vooral mee doen aan postcrossing en doe je nog niet mee? meld je aan en stuur vandaag nog een kaart, je krijg er zo veel leuks voor terug.
bedankt voor jullie aandacht deze week en graag tot volgende week ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...