donderdag 19 oktober 2017

kattenstreken#6

met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!




soms kunnen ze er zo leuk bij liggen of net in een houding zitten dat je denk: o, dit is leuk voor een foto.
maar als je dan de foto wil nemen gaat het net even iets anders.
het maken van nieuwe foto's voor het logo was dan ook nog niet zo heel makkelijk.
het begon al met Rambo, die lag er zo leuk bij in zijn mand, maar op het moment dat je dan de foto wil nemen komt Nala voor de lens staan. niet echt handig.
na hem even aan de kant te hebben geduwd, poging nummer 2. maar toen besloot Rambo om even iets omhoog te komen en ook de camera iets beter te komen bekijken.
met als resultaat dat zijn kop heel dicht in beeld stond. was dus niet de bedoeling en nu lag hij niet meer in die leuke houding, weg moment.
Frodo zat dit alles een rustig vanaf de trap te bekijken, ha, ... ook een mooi moment hoe die daar zat en die bleef ook mooi zitten ... hebbes! die stond er op. en die keek ook recht de lens ( middelste foto) in, geweldig, mooier kan je het niet hebben.
Nala was op de leuning van de bank gaan zitten en bekeek het allemaal ook eens. oké we doen een poging en als keek ze niet echt recht naar mij, hij stond er wel op (laatste foto).
op de grond, naast de bank was Rambo komen zitten, en bekeek het ook eens aan.
rustig op me knieën en proberen ook hem op de foto te zetten ... hij keek even naar mij en ik nam snel de foto (eerste foto). ook deze lukt nu aardig.
en ja hoor, ik heb drie nieuwe foto's van het zooitje ongeregeld.
toen was het eigenlijk alleen nog een kwestie van uploaden naar de computer en ze wat bewerken.
nou, jullie kunnen het resultaat zien. ik ben er wel tevreden over.
jammer dat Nala dan net niet wat rechter in de lens keek, iets wat Rambo en Frodo dan weer wel deden.
dieren op de foto zetten is een stuk moeilijker als met mensen, daar kan je nog aan vragen of ze een bepaalde kant willen opkijken. ja, kan bij je huisdier ook wel maar of ze het ook doen?
het is soms ook gewoon een kwestie van geluk.

de dagen worden weer korter en de temperatuur in huis voelt soms wat kil. tijd voor de kachel om soms even te laten branden zo dat het weer wat aangenamer is.
en dat betekend dat de katten weer iets meer bij je komen en lekker op schoot willen.
behalve Rambo dan, die trekt zich altijd terug in de keuken waar hij in de bench van de hond gaat liggen, die staat voor de verwarmingselement, dus die heeft het ook lekker warm.
dat katten soms in de meest vreemde houdingen kunnen liggen bewijst Frodo wel.
dit was zo een moment, met zijn kont op me schoot en zijn kop naar de bank. omdat hij zich zo liet omvallen had ik me hand onder zijn kop gedaan om hem wat tegen te houden, zonder succes.
dus daar zit je dan, met je kat die het prima vind liggen zo.
op de achtergrond, in de stoel ligt Nala. die lag met een beetje een boze blik dat Frodo zo bij me lag.
ja, ze kunnen lekker veel van elkaar verdragen, beetje jaloers dat hij zo lekker bij de baas is gekropen.
Nala ligt namelijk ook graag bij me. pech, volgende keer beter.

Rambo is momenteel wat uit zijn doen nu we onze hond Isa hebben laten inslapen.
die twee waren beste maatjes. het is zo zielig als je hem bij de voordeur ziet zitten wachten en dan naar de plek ziet kijken waar de riem nog hangt.
als ik de hond ging uitlaten dan zat Rambo altijd te wachten tot we terug waren.
de bench laat ik wel staan, die deelde ze samen om in te slapen en ik laat het dus om die reden staan zodat Rambo die plek gewoon kan houden.
ik kijk het nog even aan maar anders haal ik de riem wel van de kapstok af, misschien dat Rambo dan sneller weer wat rust vindt.
Frodo en Nala hebben ook wel door dat er iemand niet meer is maar lijken er minder erg in te hebben dan Rambo.

en dan vond ik nog dit leuke filmpje.
als je zelf een kat of meerdere hebt, dan weet je dat ze gek zijn op klimmen en spelen.
de meeste mensen hebben ook wel een krabpaal en wat speeltjes liggen.
maar er zijn er ook die een stapje verder gaan.
deze eigenaar heeft een heuse ballenbak voor zijn kat gemaakt.




dat was het voor deze keer, tot de volgende keer.
poot van Rambo, Frodo en Nala



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...