woensdag 1 februari 2023

postcrossing#332

hallo en welkom bij een nieuwe 📬 postcrossing.
afgelopen week was mijn verjaardag en ik zou 50 kaarsjes mogen uit blazen.
helaas heb ik daar totaal geen puf voor en heb ik mijn verjaardag een beetje gelaten voor wat het was. 
vorige week was ik met mijn dochter een dagje naar de winter Efteling geweest om dit te vieren en het was erg leuk maar ook erg koud. dit leuke uitje heeft een staartje gekregen voor ons allebei, we zitten allebei met een zware griep. 
we hadden de plannen om op mijn verjaardag zelf (afgelopen maandag) sushi te gaan eten geschrapt voor eigengemaakte kippensoep, op de bank hangen en via Amazone Prime Doctor Who: seizoen 7 kijken. 
hoewel we dus flink ziek zijn van ons dagje uit, was het een erg leuke dag die zeker het waard is geweest. 
ik heb ook gedacht aan postcrossing en heb weer een paar leuke kaarten meegenomen. 
ik heb wel geprobeerd om andere kaarten te nemen als de vorige keer toen we er waren.
ik heb er 5 meegenomen.
1.Fabula, Fabula is een 4d show waarbij je een film kijkt en beleeft door dingen die rond je gebeuren.
2. huis van de vijf zintuigen, de ingang van de Efteling
3. Symbolica, paleis der fantasie. 
hoe moet je dit eens omschrijven? een rit door een paleis met leuke, grappige en soms vreemde dingen.
4. tovernar Pardoes (uit Symbolica), deze komt je dus tegen in de rit van Symbolica.
5. Aquanura, aan het einde van de dag sluit het park met deze prachtige watershow met lichten en muziek. 
en dit is in het kort even de kaarten en wat er op staat. de komende weken kan je dus deze kaarten voorbij zien komen in postcrossing. 


en dat brengt mij gelijk bij iets anders wat ik ook heb besteld: de nieuwe postzegels. 
deze keer is het deze afbeelding geworden. tevens is deze afbeelding ook terug te vinden op de kalander van deze maand die je rechts hier van het weblog ziet staan. 
ik heb het al eerder gezegd dat dit jaar Sugar de roze fee, of the pink Sugar fairy zoals de meest haar inmiddels hebben leren kennen een beetje de rode draad gaat worden op dit weblog.
deze maand hebben wij in Nederland carnaval, dit wordt gevierd van 18 tot 21 februari. ik zelf heb er niks mee, maar goed ... genoeg mensen die het leuk vinden om verkleed te feesten en veel te veel te drinken. 
oké, ik geef toe dat die optochten met die praalwagens mooi zijn maar de rest kan mij niet zoveel schelen.
de afbeelding die ik deze maand van Sugar gebruik vond ik wel passen in het thema van carnaval. 
dus deze kun je vanaf volgende week als postzegel op de kaarten gaan vinden. 

gaan we door met de post van deze week.
en dat word kort: die was er niet. 
dan is de kaart van postcrossing 331, vorige week een kaart naar Duitsland, aangekomen op zijn bestemming na een reisje van 388 km in 7 dagen.

gaan we gelijk door met de post die ik eropuit heb gestuurd en dat is deze kaart geworden.
deze kaart is onderweg naar Duitsland en gaat een reisje maken van 367 km.
de ontvangster van deze kaart leest graag en houdt van bordspelen. ze houdt van reizen en tijd doorbrengen met vrienden en familie.
ze is onlangs weer begonnen met borduren en ze probeer te leren haken.
haken heb ik niet echt iets mee, maar mijn dochter heeft een tijdje terug een vest gemaakt. ze wilde weer eens wat anders haken als knuffelbeertjes. 
een echte voorkeur was er niet, alles is welkom, dus heb ik een van de Efteling kaarten gekozen om naar haar op te sturen. 
ben benieuwd of ze het pretpark kent? toen wij er waren zijn we ook genoeg Duitse toeristen in het park tegen gekomen. 
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart. 

en met deze kaart zijn we weer aan het einde gekomen van deze postcrossing.
ik ga geen lang afsluiting houden, dit ziek lijf gaat het blog laten voor wat het is en kruip weer op de bank met thee en een warme deken. 
bankt voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...