woensdag 25 januari 2023

postcrossing#331

hoi hoi, welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
ik denk niet dat dit een hele lang postcrossing gaat worden, ik heb weinig om te melden.
inmiddels zijn er wat statistieken van 2022 bekend, wij hebben in 2022 heel veel post verstuurd.
er zijn 4.993.468 ansichtkaarten ontvangen, dat was wel 5,6% minder ansichtkaarten dan in 2021. de oorzaak ligt waarschijnlijk in bepaalde situaties in de wereld. 
de gemiddelde reistijd van een kaart is 27 á 28 dagen, en al die post die we verstuurd hebben is goed 25.338.239.130 km.
20.001 km was de langste afgelegde afstand die een kaart heeft gereisd. dat was tussen Spanje en Nieuw-Zeeland.
de meeste kaarten werden verzonden uit Duitsland, 1.197.918 ansichtkaarten gingen daar het land uit. 
Nederland staat op nummer 4 in de lijst met 250.815 kaarten.
ansichtkaarten werden verzonden vanuit 201 landen en ontvangen in 153 landen.

er was deze week geen post vanuit postcrossing.
wel was er deze week een kaart op zijn bestemming aan gekomen.
in postcrossing 329 gingen er een kaart naar de USA en deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 7532 km in 9 dagen. 
dan was er gisteren nog het bericht dat een kaart die op expired stond zijn bestemming toch nog heeft bereikt. het gaat om een kaart uit postcrossing 298 (september 2022), na een reis van 260 dagen over 8022 km is deze toch nog bij de ontvanger aangekomen. 

gaan we gelijk door naar de kaart die er deze week uit is gegaan.
en dat is deze kaart geworden, een van de letter alfabet kaarten. we waren gebleven bij de letter M.
deze kaart is onderweg naar Duitsland en gaat een reis maken van 388 km.
de ontvangster van deze kaart probeert het beste van het leven te maken. ze houdt van wandelen, lezen en reizen.
ook doet ze iets wat geocaching. geocaching is een spel en vrije tijdsactiviteit waarbij gebruik wordt gemaakt van een gps-ontvanger of telefoon met deze functie om ergens ter wereld een zogenoemde cache te vinden.
ik heb het even online even opgezocht want ik wist niet wat het was. 
ook houdt ze van dieren, geen spinnen. dat scheelt daar hou ik ook niet van.
de letter kaart van deze keer is de letter M, de M van muis.
en mocht het je nog niet opgevallen zijn, dat is een van mijn favoriete dieren en een muis is ook deels mijn website logo. daarmee is denk ik de naam scooziemouse ook wel duidelijk. 
we gaan het afwachten hoe deze muis word ontvangen. 

en hiermee zijn we dan echt aan het einde van deze postcrossing gekomen.
deze week komt mijn verjaardag nog, ik heb de leeftijd van 50 jaar bereikt. 
ik doe er verder weinig mee, afgelopen maandag ben ik samen met mijn dochter naar de winter Efteling geweest om dit daar alvast te vieren.
ik heb weer een paar leuke kaarten kunnen vinden om met postcrossing te versturen, en we gaan deze week ook nog even nieuwe postzegels bestellen.
maar daar volgende week meer over. voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...