woensdag 11 januari 2023

postcrossing#329

Happy New Year! en welkom bij de eerste postcrossing van 2023.
ik hoop dat jullie allemaal hele leuke feestdagen hebben gehad, en natuurlijk de nieuwe jaar zonder ongelukken met vuurwerken zij door gekomen. 
we hebben vol blog vandaag dus ik ga gelijk van start.

met de start van een nieuwe jaar moest ik ook weer nieuwe postzegels gaan bestellen en ik heb heel lang zitten denken wat ik dit jaar eens op de postzegels ga zetten. 
ik heb uiteindelijk gekozen voor Sugar de roze fee, een karakter wat ik ongeveer twee jaar geleden heb bedacht. via webshop van redbubble kun je verschillende kaarten en stickers vinden die ik met haar hem gemaakt.
Sugar heeft een paar vriendjes die je regelmatig met haar samen ziet, Claire, Timo en Bonk. 
momenteel werk ik nog wat dingen uit met deze karakters om er kinderverhaal te schrijven rond deze karakters. 
deze zelfde karakters kun je ook vinden op de maandkalander hier op de site van wanneer blogs online komen. 

ik zei het in het blog van postcrossing 328, voor de vakantie, dat er in de app van PostNL nog kaarten stonden van postcrossing die ik nog niet had ontvangen.
en natuurlijk de dag dat het blog is kwam is er een van de kaarten bezorgt.
deze leuke kerst kaart komt uit Duitsland en heeft een reisje van 8 dagen gemaakt over 226 km.
de kaart was al eerder in Nederland maar heeft dus vertraging bij de post gehad door de kerstdrukte aan post zo als ze dat hier noemen,
het is wel een hele mooi kerstkaart die ik van de afzender heb gehad. 
de eerste kerstkaart dit jaar via postcrossing. 
wel heb ik kunnen vinden dat Daniela Caburro een mondschilder is. op de leeftijd van 8 maanden kreeg ze polio en sindsdien kan ze haar armen en benen niet meer gebruiken. 
in 1990 begon ze met textielschilderen en in 1995 stapte ze over op olieverf. 

maar er stond nog een kaartje in de app en die heb ik 2 dagen later ook ontvangen.
en dit was ook een kerstkaartje.
deze kaart komt ook uit Duitsland en heeft een reisafstand van 563 km in 10 dagen. 
de afzendster woont in een klein dorpje op een klein boerderijtje, samen met haar moeder en oma.
ze hebben eenden, kippen en bijen. 
bijen houden is een soort traditie van haar familie die al meer dan honderd jaar word gedaan.
zelf heb ik het niet zo op bijen en wespen, wespen al helemaal niet, als die steken dan ben ik daar echt heel ziek van. 

en deze kaart kwam binnen na de kerst.
een kaart uit Canada en deze kaart heeft een reisje van 5968 km achter de rug in 16 dagen. 
ik wil de afzendster bedanken voor het compliment wat ze mij heeft gegeven voor het schrijven van verhalen en het uitgeven van een boek. het is mijn eerste boek maar wel de eerste stap van mijn kinderdroom om boeken te schrijven en uit te geven.
de afbeelding is door Innu People op kaarten gezet en deze worden verkocht ten goede aan Unicef. en ik ga er vanuit dat ik over Unicef niks hoef uit te leggen, we weten waar die zich voor inzetten. dus de opzet is zeker goed vanuit Innu People. 

er was nog meer post! een dag voor de jaarwisseling, 30 december rolde dit kaart binnen op de deurmat. 
dit kaartje komt uit Frankrijk en heeft een reistijd van 17 dagen over 355 km.
de afzendster is getrouwd en heeft twee zonen. ze is Oekraïens, zij is met haar kinderen in Frankrijk en haar man verblijft nog in Kiev. dit heeft verder geen uitleg nodig, ik wens hun veel sterkte en hopelijk zijn jullie weer snel samen.
het is een kleurrijk kaartje in het kerstrood, met de beste wensen voor de kerstdagen, die hadden we al gehad. en de beste wensen en veel geluk voor het nieuwe jaar. dat wens ik de afzendster, ook haar familie.
maar eigenlijk wens ik dat iedereen wel. of je nu wel aan postcrossing meedoet of gewoon dit blog leest voor de lol. 

we zitten al aardig vol, maar er kwam nog meer bij.
deze kaart komt uit Japan en heeft een reistijd van 23 dagen over 9210 km. 
veel kan ik niet vertellen over dit prentje, er stond wel op geschreven dat de tekening van een Japanse tekenaar is en is getekend in ongeveer 1925. 
de naam van deze tekenaar kan ik niet heel goed lezen, laat staan uit spreken. 
maar dit soort prentje blijven altijd leuk om te krijgen. 


dan waren er ook nog een aantal kaarten van mij onderweg en enkel daar van hebben inmiddels hun bestemming bereikt. 
in postcrossing 328 gingen er twee kaarten op uit, een daar van ging naar Duitsland en deze had zijn bestemming bereikt na een reis van 5 dagen over 306 km.
verder is ook de kaart uit postcrossing 327, eentje naar Rusland aangekomen op zijn bestemming na een reis van 1861 km in 30 dagen. 
dan is er ook een kaart doe op expired is komen te staan, het gaat om een kaart uit postcrossing 322 (november 2022). deze kaart ging naar de USA en lijkt zijn weg nog niet naar de ontvanger te hebben bereikt. 
we gaan het nog even afwachten, de kaart kan tot nog maximaal 1 jaar na versturen worden geregistreerd. 

en dan gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurt, we zitten de week na de vakantie dus dat betekent dat we er twee hebben verstuurd.
en de eerste kaart is niet zo heel ver weg, deze kaart is onderweg naar Duitsland en maak een reisje van 460 km.
de ontvanger van deze kaart is 21 jaar en werkt bij de Verkeersdienst. 
zijn hobby's zijn fotografie, misdaadromans lezen, postzegels verzamelen, reizen naar andere steden en landen. ook is hij erg geïnteresseerd in geschiedenis.
dat is iets wat wij gemeen hebben dan. 
momenteel werk ik aan een verhaal waarbij geschiedenis de rode draad is van mijn hoofdkarakter. veel lezen en zorgen dat je feiten kloppen dus. 
de ontvanger maakt vaak uitstapjes en trektochten naar het Zwarte Woud, landschappen stond dan ook op zijn lijstje met optie voor ansichtkaarten. dus ik hoop dat dit schattige konijntje in de sneeuw daar aan voldoet. we gaan het afwachten.

en dan de tweede kaart van deze week.
deze kaart gaat een reisje maken naar de USA van 7532 km. 
de ontvangster van deze kaart houdt van het strand en dat komt mooi uit, ze woont namelijk dicht bij de kust. 
verder houdt ze van lezen en films kijken.
ze had geen speciale voorkeur maar heeft wel een lijstje met tips.
seizoenkaarten was daar een van en ik persoonlijk vindt deze kaart wel in het huidige seizoen passen van winter en net na de kerstdagen. 
hopelijk vind de ontvangster dat ook.
we gaan het afwachten. maar schattig is deze eland toch zeker wel.

en hiermee komen we aan het einde van deze eerste postcrossing van 2023.
gisteren kreeg ik nog een kaartje binnen maar die hou je van mij te goed voor volgende week. de afbeelding heeft een hele hoge interesse bij mijn dochter. 
toch gaat hij in het boek met de andere kaarten, ze heeft genoeg spullen van deze film. 
voor nu vindt ik het wel weer genoeg, bedankt voor de aandacht deze week en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...