woensdag 18 januari 2023

postcrossing#330

hallo, het weer woensdag en dat betekent 📬postcrossing dag op het weblog.
ik heb zo en zo nog een kaartje van vorige week om met jullie te delen. 
en dit leuke kaartje kwam vorige week dinsdag al bij mij binnen, helaas was ik toen iets te druk met andere dingen en heb hem door geschoven naar deze week. ook omdat het blog van vorige week al redelijk vol zat. 

dit leuke Harry potter kaartje komt uit India en heeft een reisafstand van 7422 km in 28 dagen.
en ik moet zeggen dat gelijk toen hij op de deurmat viel en mijn dochter de post ging pakken ze een soort van claim erop legde. 
wij beiden zijn Harry Potter fans, de films meerder keren gezien en de boeken reeks staat compleet en ook meerder keren gelezen in de boekenkast.
de reden dat mijn dochter deze wilde inpikken kan ik kort uitleggen: haar slaapkamer is een soort van heiligdom aan fan-spullen en niet alleen van Harry Potter.
een boekenkast met per plank een andere film of serie  aan spullen. 
helaas voor haar heb ik de kaart terug genomen en zit deze gewoon in het kaartenboek bij de andere ontvangen kaarten. 

ook dit kaartje kwam afgelopen week bij mij binnen vallen. 
dit kaartje komt uit Finland en heeft een reisje van 1747 km achter de rug over 32 dagen.
en als ik ga kijken waar deze kaart vandaan komt dan denk ik dat deze kaart er wat langer over heeft gedaan door de kerstdrukte van ons Nederlands postbedrijf. 
maar hij is in ieder geval aangekomen, dat kan ik van bepaalde kerstpost van vrienden en bekende niet zeggen. deze heb ik nog steeds niet ontvangen.
het is zeker een hele mooie kaart, dit soort kaarten met een prachtige zonsopkomst of ondergang zijn absoluut mooi.
ik woon hier dichtbij de zee en in de zomermaanden willen mijn dochter en ik wel eens in de avond naar de zeedijk lopen om de zonsondergang te kijken. 
deze foto is in de buurt van waar de afzendster van deze kaart woont, zij woont, net als ik, een een klein plattelands dorpje.
momenteel is het wel erg kou bij haar, het is -17 graden! echt winterweer met een stevige vrieskou. 

deze week was er ook post aangekomen op zijn bestemming. de kaart van vorige week, postcrossing 329 ging er een kaart naar Duitsland en deze heeft zijn bestemming na een reisje van 6 dagen over 460 km.

en deze kaart is de kaart die ik deze week eropuit heb gestuurd.
de kaart is onderweg naar Rusland en gaat een reisje maken van 2227 km voor het zijn bestemming heeft bereikt. 
de ontvangster van deze kaart is getrouwd en heeft kinderen, ze houdt van haken en verzameld  ansichtkaarten en postzegels. nou dan zit ze met een hobby als postcrossing wel goed wat betreft de laatste twee. 
tja, haken ... ik kan het wel maar net als met breien willen mij handen niet altijd meewerken door de reuma. ik doe ze dan meer om de handen wel in beweging te houden. mijn dochter is is meer het haak wonder hier in huis, van knuffelbeestjes tot een vest, zijn wil alles proberen en leren. 
de afzendster had een lijst met wat ze leuk vind, op dat lijstje stond botanische kunst. dit komt er vast niet bij in de buurt maar het zijn bloemen. 
we gaan het dus afwachten hoe de reactie zal zijn op de kaart. 

en dan zijn we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
eerder deze maand, 4 januari om precies te zijn, werd de mijlpijl van 70 miljoen ansichtkaarten bereikt die wij met zijn alle versturen met postcrossing, behoorlijk indrukwekkend! 
postcrossing heeft 803.217 leden, die verdeeld zitten over 207 landen. en al die kaarten hebben tot nu toe ruim 353.659.532.255 km afgelegd. dat is goed genoeg voor 8.824.942 rondjes rond de wereld. 
dat heel veel informatie, maar verder is postcrossing gewoon leuk. ik heb het al vaker gezegd: het is altijd een verrassing of de postbode een leuk kaartje voor je heeft. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...