dinsdag 7 februari 2023

ik lees ... De Godinnentest

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat mijn wel aanspreek wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewone op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.


De Godinnentest
Aimée Carter

samenvatting: 
Het is een test die nog geen enkel meisje overleefd heeft... en nu is de beurt aan Kate!
Omdat Kate's ernstig zieke moeder zo graag terug wil naar haar geboorteplaats, verhuizen ze van New York naar het piepkleine Eden, waar Kate op een nieuwe school moet beginnen, zonder vrienden, zonder familie en met de angst dat haar moeder de herfst niet eens meer haalt.
Tot overmaat van ramp toont de plaatselijke hunk belangstelling voor haar, wat de woede van zijn vriendinnetje Ava wekt. Het had Kate dus eigenlijk niet moeten verbazen dat het feestje in het bos waar Ava haar voor uitnodigt, er helemaal niet blijkt te zijn. Wat ze alleen nooit had kunnen voorzien, is dat Ava uitglijdt, met haar hoofd op een steen terecht komt en doodstil blijft liggen. Maar dan echt dood. Kate heeft nog niet eens tijd gehad om hysterisch te worden wanneer er uit het niets een jongen opduikt, donker en adembenemend knap. Hoe hij het doet, is haar een raadsel, maar hij wekt Ava tot leven en verdwijnt.
Maar niet voordat hij Kate een voorstel heeft gedaan: als zij naar zijn landgoed Eden komt en een reeks van zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en... zijn bruid. En o ja, hij is Henry, de god van de onderwereld, ook wel Hades genoemd.
Kate is ervan overtuigd dat hij getikt is, maar toch... Ze heeft met eigen ogen gezien wat hij met Ava deed. Zou hij haar moeder ook kunnen redden? Want in dat geval is ze tot elke test bereid!
Alleen... wat als het haar niet lukt?
 
taal: Nederland
bindwijze: paperback 
verschijningsdatum: januari 2013
aantal pagina’s: 352
categorieën: Young Adult boeken
 
deze serie bestaat uit 3 delen: 
1. De Godinnentest
2. De Godinnenwraak
3. Het Godinnenoffer

De Godinnentest is voor mij niet het eerste boek wat ik heb gelezen waar de Griekse mythologie een rol speelt. Denk aan Percy Jackson, die heeft ook te maken met de Griekse mythologie.
Ik verheugde mij er erg op om het te lezen niet alleen omdat het verhaal me erg aansprak maar ook omdat ik dit soort verhalen wel aantrekkelijk vind om te lezen.
ik had op school al een interesse voor verschillende mythologieën die we kennen in de geschiedenis. 

Het boek begint met het typische cliché: een knappe jongen die een oogje heeft op een meisje, Kate. Zijn vriendinnetje die jaloers wordt op haar. Maar het verhaal pakt hiermee gelijk goed uit en maakt je nieuwsgierig. 
Daarna werd het alsmaar beter en spannender dankzij de plot-twists. Het duurt niet lang voordat er vreemde dingen gebeurde in het leven van Kate en haar leven in sneltreinvaart veranderde. 
De personen die in het boek voorkomen spelen een erg belangrijke rol. De meeste zijn niet wie je denkt dat ze zijn. bij Henry alias Hades merk je wel dat hij nog niet zo slecht is als dat hij meestal wordt neergezet. hierdoor wil je door blijven lezen en is het boek onmogelijk om neer te leggen.
Door de simpele schrijfstijl van Aimée Carter vlieg je er doorheen. De gevoelens van Kate, die in het verhaal groeien van vriendschappelijk naar echt houden van, is goed beschreven. Kate is beslist niet zwak, ze is sterk, niet bang om haar mening te uiten en staat op voor de mensen waarvan ze houdt.

het toeval is dat ik een week of drie geleden dit boek weer opnieuw heb gelezen. 
de andere delen volgen later nog om te lezen. 
Nadat ik de boeken heb gekocht heb ik ze gelezen en daarna niet meer, dus het wordt nu voor de tweede keer dat ik de verhalen ga lezen. 
ik heb dit jaar een aantal oudere boeken die ik opnieuw wil gaan lezen, afgewisseld met nieuwe boeken.

De Godinnenjacht
Dan is er nog een tegenverhaal, De Godinnenjacht. Dit speelt zich af na het eerste deel. 
Kate moet een halfjaar zonder Henry doorbrengen, en een vakantie in Griekenland lijkt perfect te zijn. Met de rust is het echter snel gedaan als ze Castor en Pollux tegenkomt, die al eeuwenlang de wraak van Zeus en Hades proberen te ontlopen. 
het verhaal is tijdelijk verkrijgbaar geweest als E-boek. Ik heb via Harlequin gratis destijds kunnen uitprinten op papier als PDF bestand. 
Het is zeker geen onaardig verhaal, maar geeft geen toevoeging aan de andere delen. Het staat er echt los van, maar wel leuk om te lezen. 

Aimée Carter
Aimee Carter werd geboren op 24 januari 1986 in Detroit , Michigan , waar ze momenteel woont. Aimée is afgestudeerd aan de Universiteit van Michigan.
Ze schreef fanfictie voordat ze haar eerste originele verhaal schreef.
De Godinnentest-serie en de Blackcoat Rebellion-serie zijn tot nu toe de enige boeken die ik van haar heb kunnen vinden in het Nederlandse, maar ze heeft wel meer boeken geschreven en uitgegeven. 


waar te koop
de boeken zijn te kopen bij Harlequin.nl als E-books, je betaald dan voor de complete serie van 3 boeken 19,99 euro. 
via je mail krijg je dan een link waarna je de boeken kan downloaden. 

bij Bol.com kun je dit boek nog vinden als tweedehands, je hebt er meerdere verkopers van die het boek aanbieden.
De goedkoopste is Boekenbali.nl, die bieden het boek aan voor 15,35 (verzendkosten zitten hier al bij).
Het tweede en derde deel zijn tweedehands ook te vinden op Bol.com, het is even zoek welke verkoper en voor welke prijs ze de boeken aanbieden. 
Maar reken om een prijs van 14 tot 16 euro per stuk voor de boeken. 
De speciale box uitgave van alle drie de boeken zijn ook te vinden maar die kosten meer, je zit dan op een prijs van 60 tot 70 euro. 

tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...